Szkoła w Teklinowie realizuje program pilotażowy Cyfrowa Szkoła

Szkoła Podstawowa w Teklinowie jest jedną z 398. szkół w Polsce realizujących rządowy program pilotażowy Cyfrowa Szkoła. Jest to ważny krok do przejścia polskich szkół z „epoki kredy” do ery cyfrowej.

Szkoły zakwalifikowane (w wyniku losowania) do tego programu realizują pilotażowy projekt poprzedzający planowany wieloletni program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania tzw. technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji. Celem programu „Cyfrowa Szkoła” jest wprowadzenie do polskich szkół nie tylko nowoczesnego sprzętu, ale przede wszystkim innowacyjnych metod nauki z jego wykorzystaniem.

Celem programu jest sprawdzenie, jak najskuteczniej wykorzystać nowoczesne technologie w edukacji młodzieży, jak rozwijać wśród uczniów kreatywność, umiejętność kooperacji oraz krytycznego myślenia, w tym wyszukiwania, oceny i twórczego wykorzystywania dostępnych źródeł wiedzy. Wyniki pilotażu będą bowiem miały wpływ na planowany wieloletni program cyfryzacji szkół. Korzystają z niego przede wszystkim uczniowie klas IV-VI. Z zakupionych w ramach programu pomocy dydaktycznych i innego sprzętu mogą również korzystać, w miarę możliwości, uczniowie klas I-III szkół podstawowych. Szkoły same zadecydowały jaki sprzęt jest im potrzebny.

Dotacja zależała od wielkości szkoły. Wyposażenie szkół w nowoczesny sprzęt to jednak dopiero połowa drogi do unowocześnienia edukacji i rozwinięcia kompetencji uczniów i nauczycieli. Sam sprzęt to nie wszystko – „Cyfrowa Szkoła: to także „e-nauczyciel”, czyli rozwijanie cyfrowych umiejętności nauczycieli i „e-zasoby edukacyjne”, czyli rozbudowanie publicznych elektronicznych zasobów edukacyjnych. Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Cyfrowa Szkoła”, jest realizowany w okresie od 4 kwietnia 2012 r. do dnia 31 sierpnia 2013 r.

Koło dziennikarskie w Szkole Podstawowej w Teklinowie

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments