„Łódzkie ma pomysł!” podsumowanie I etapu kampanii

Łodzkie ma pomysł_1Konkurs „Łódzkie ma pomysł!”, organizowany przez Urząd Marszałkowski dobiega końca. Mieszkańcy regionu mogą nadsyłać swoje zgłoszenia jeszcze tylko do 31 sierpnia. Natomiast już 1 października rozpoczyna się ogólnopolska kampania promocyjna województwa łódzkiego.

 

 

Termin zakończenia konkursu jest równocześnie datą wieńczącą pierwszy – wewnętrzny – etap kampanii promującej województwo łódzkie, którego osią komunikacji był konkurs na najlepsze pomysły, mogące poprawić życie mieszkańców regionu, uczynić je lżejszym, przyjemniejszym i łatwiejszym. – Cała kampania wzbudziła bardzo pozytywne emocje wśród mieszkańców naszego regionu. Świadczą o tym liczby, które mówią same za siebie. Do tej pory otrzymaliśmy 123 zgłoszenia konkursowe, a internauci oddali 16 500 głosów, przy czym trzeba dodać, że konkurs nadal trwa – mówi Witold Stępień, Marszałek Województwa Łódzkiego. – Eventy, które organizowaliśmy w ramach roadshow również cieszyły się bardzo dobrą frekwencją. Łącznie namiot odwiedziło ponad 3700 osób! To duży sukces – dodaje Marszałek.

Konkurs „Łódzkie ma pomysł!”

Nadsyłane projekty będą oceniane wg kilku kryteriów, takich jak: innowacyjność (pomysł musi być oryginalny), istotność i użyteczność (projekt powinien być odpowiedzią na realne potrzeby mieszkańców Łódzkiego), zasięg (rozumiany jako liczba osób, które skorzystają na danym projekcie – im większy zasięg, tym lepiej) oraz wykonalność (uczestnik musi udowodnić, że jego projekt da się zrealizować). W tym tygodniu mieszkańcy mają ostatnią szansę na zgłoszenie swoich propozycji, ponieważ konkurs kończy się 31 sierpnia o godzinie 23.59. Projekty można zgłaszać na stronie www.lodzkiemapomysl.pl za pośrednictwem specjalnego formularza. Nagrodą główną jest 50 000 zł na wsparcie realizacji projektu. Oprócz tego organizatorzy przewidują nagrody rzeczowe dla finalistów (tablety, smartfony oraz kamerę GoPRO HERO3+ Black Edition za najlepszą realizację wideo).

Kreatywni mieszkańcy Łódzkiego i ich pomysły

Główną formą promocji konkursu było tzw. roadshow, czyli seria wydarzeń, odbywających się w różnych miastach województwa łódzkiego. Eventy organizowane w ramach roadshow miały także wymiar edukacyjny – w namiocie można było skonsultować swoje pomysły z profesjonalnym trenerem biznesu. – W czasie tych wydarzeń udzieliłem ponad tysiąc konsultacji, łącznie około 1100. Jest to bardzo pozytywny dowód na to, że mieszkańcom zależy na poprawie jakości życia w Łódzkim. Mówią o tym także zgłaszane przez nich pomysły, które dotyczą w szczególności rozwoju turystyki i rekreacji (w tym propozycje zarówno dla młodzieży, jak i dla osób starszych), infrastruktury drogowej, kultury i sztuki, nowych technologii, ekologicznych rozwiązań, a także szeroko pojętej przestrzeni publicznej – mówi Tomasz Strojecki, profesjonalny trener biznesu. – Dzięki konkursowi możemy zobaczyć to, jak kreatywni i zaangażowani są mieszkańcy naszego regionu. Taka postawa świadczy o tym, że są oni społecznie odpowiedzialni – dodaje Strojecki.

Nie brakowało także atrakcji dla najmłodszych – podczas eventów dzieci mogły skorzystać z bezpłatnych warsztatów plastycznych organizowanych przez Fundację Czas Dzieci. – Z warsztatów skorzystało bardzo dużo dzieci – łącznie ponad 700. Cieszymy się, że mogliśmy pomóc rozwijać kreatywność także u najmłodszych mieszkańców naszego regionu. Nauka poprzez zabawę stanowiła ciekawą alternatywę zarówno dla dzieci, jak i dla rodziców, którzy w tym czasie mogli skonsultować swoje pomysły z trenerem – tłumaczy Maciej Łaski.

Inspiracje dla mieszkańców

Na stronie internetowej www.lodzkiemapomysl.pl uczestnicy mogą znaleźć także inspiracje w postaci projektów już zrealizowanych w Łódzkim. Część z zaprezentowanych tam firm i instytucji to partnerzy kampanii „Łódzkie ma pomysł!”, którzy zgodzili się wystąpić podczas wydarzeń w wybranych miastach. Opowiadali m.in. o swojej działalności i codziennej pracy, a także odpowiadali na pytania związane z wcielaniem w życie zasad myślenia projektowego w realizowanych przez siebie działaniach. Partnerzy kampanii to: Miejskie Centrum Kultury w Bełchatowie, Instytut Technologii Bezpieczeństwa MORATEX, firma Mobile MS, Miasto Tkaczy w Zgierzu, Filharmonia Łódzka, Gmina Uniejów, Festiwal Komiksów i Gier w Łodzi.

Uroczysta gala finałowa konkursu

Finał konkursu zwieńczy uroczysta gala w Teatrze im. Stefana Jaracza w Łodzi, która odbędzie się 16 września.  – Podczas gali finaliści konkursu zaprezentują dopracowane projekty, a jury wyłoni zwycięzcę. Przewidujemy także atrakcje dla gości, m.in. występ artystyczny – mówi Witold Stępień.

Od etapu regionalnego do ogólnopolskiego

Wszystkie podejmowane działania prowadzone są w ramach pierwszego – regionalnego – etapu kampanii „Łódzkie ma pomysł!”. Po zakończeniu etapu wewnętrznego, rozpoczną się przygotowania do działań, które będą prowadzone na skalę ogólnopolską. Wystartują one 1 października i potrwają przez 30 dni. – W drugim etapie chcemy promować Łódzkie na zewnątrz – naszym celem jest dotarcie do Polaków i pokazanie im, że Łódzkie ma pomysły, jest regionem atrakcyjnym, obfitującym w innowacyjnie zrealizowane projekty, a mieszkańcy są kreatywni i posługują się zasadami design thinking – mówi Maciej Łaski.

Sukces kampanii „Łódzkie ma pomysł!”

Kampania „Łódzkie ma pomysł!” ma wśród społeczeństwa bardzo pozytywny wydźwięk. – Spotykamy się z pozytywnymi opiniami mieszkańców, co bardzo cieszy, gdyż taki był nasz cel. Dodatkowo zdobyliśmy uznanie także innego regionu – małopolski – mówi Łaski.

Kampania została zrealizowana zgodnie z założeniami marketingu miejsc, czyli sposobu zarządzana, którego głównym celem jest kształtowanie postaw, poglądów i zachowań zgodnych z interesem danego miejsca. – Wszystkie działania sprowadzają się do stworzenia strategii marketingowych, które poprawią lub wykreują na nowo wizerunek jednostek terytorialnych – mówi Robert Stępowski, redaktor naczelny Magazynu „MarketingMiejsca.com.pl”, ekspert ds. marketingu miejsc. – Pierwszy etap kampanii „Łódzkie ma pomysł!” jest skierowany do wewnątrz, a więc do mieszkańców Łódzkiego. Wg mnie to bardzo dobre posunięcie, ponieważ właśnie mieszkańcy są najlepszymi ambasadorami marki – dodaje Stępowski.

Ekspert zwraca także uwagę na fakt, że dzięki działaniom wizerunkowym i promocyjnym województwo może dużo zyskać. – Przede wszystkim środki wydane na tego typu kampanie należy traktować jako inwestycje, a nie wydatki, ponieważ dobrze przeprowadzona kampania wizerunkowa czy promocyjno-informacyjna wspiera procesy inwestycyjne poprzez przyciągnięcie nowych inwestycji i przedsiębiorców. Dzięki inwestycjom samorządów, zarabiają lokalni przedsiębiorcy, poprawiają się wskaźniki gospodarcze i zwiększa się liczba turystów, co prowadzi do ogólnego rozwoju regionu – tłumaczy Stępowski.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Wieruszów. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments