Sukces uczniów ZSP Nr 1 w Kępnie

1a II miejsce w Wielkopolsce ZSP nr 1 w Kępnie – Kordian Mikołajczyk w grze edukacyjnej ,,Globtroter: poznaj Wielkopolskę” w ramach projektu eSzkoła – Moja Wielkopolska”.

Uczniowie LO Nr II doskonale poradzili sobie z postawionymi pytaniami i po raz kolejny odnieśli sukces:
II miejsce w Wielkopolsce zdobył Kordian Mikołajczyk z grupy projektowej p. Aleksandry Kowalek
IV miejsce w Wielkopolsce zdobył Paweł Mikisz z grupy projektowej p. Andrzeja Jarosa
IX miejsce w Wielkopolsce zdobył Patryk Pawlak z grupy projektowej p. Andrzeja Jarosa
Dnia 24 września 2014r. odbyła się gala finałowa kończąca III edycję projektu „e-Szkoła- moja Wielkopolska”. W jej ramach rozegrany został finał interaktywnej gry edukacyjnej „Globtroter: poznaj Wielkopolskę”. Do finału przystąpiło 10 uczestników z całej Wielkopolski (spośród ok. 2000 uczniów biorących udział w turnieju internetowym gry). Uczestnikami gry edukacyjnej „Globtroter: poznaj Wielkopolskę” mogli być wyłącznie uczniowie będący członkami zespołów uczniowskich z III Edycji Projektu „eSzkoła – Moja Wielkopolska” realizowanej w latach 2013/2014. Po raz pierwszy organizatorzy konkursu mieli do czynienia z sytuacją, że do ścisłego finału zakwalifikowało się troje uczniów z jednej szkoły – ZSP NR 1 w Kępnie. Zdaniem lidera projektu pana Grzegorza Mikołowskiego godnym podkreślenia jest także fakt, iż Liceum Ogólnokształcące nr II w Kępnie jest jedyną szkołą południowej Wielkopolski wykazującą tak duże zaangażowanie w realizację zadań projektowych, a co za tym idzie odnoszącą znaczące sukcesy zarówno w ocenie eksperckiej ( III miejsce w Wielkopolsce w 2013r), ocenie społecznościowej ( II miejsce w Wielkopolsce w 2014r ), jak i w Globtroterze.
Finał III edycji Globtrotera wzbudzał wiele emocji. Pytania zatwierdzone przez kadrę naukową Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu dotyczyły głównie zagadnień z dziedziny matematyczno-przyrodniczej oraz problematyki realizowanej w projektach edukacyjnych. Finaliści musieli na przykład wiedzieć co to jest fibrylogen, czy ludolfina; jak nazywa się nakrycie głowy biskupianki, jaka jest kolejna liczba ciągu Fibonacciego, czy jak nazywa się choroba polegająca na nierozróżnianiu koloru czerwonego? Przytoczone przykładowe pytania świadczą o szerokim zakresie wiedzy, jakim musieli wykazać się uczniowie. Dodatkowym elementem decydującym o dobrym wyniku był refleks i szybkość, bowiem bezpośrednio po udzieleniu odpowiedzi wyświetlał się na monitorze czas i punktacja.
Na uwagę zasługują wartościowe nagrody zdobyte przez młodzież: SMARTFON oraz aparaty fotograficzne. Ponadto udział w grze edukacyjnej ,,Globtroter” pozwolił uczniom dostrzec zdecydowanie większy zakres powiązań międzyprzedmiotowych w naukach przyrodniczych i matematyce, ale także związków tych dziedzin nauki ze sztuką, językiem polskim czy językami obcymi. Zdobyte doświadczenie przyczyni się w przyszłości do traktowania uczenia się przez uczniów jako osobistego wyzwania, zwłaszcza życiowego.
W opinii dyrektora Zygmunta Nowackiego 3-letnia realizacja projektu eSzkoła – Moja Wielkopolska w ZSP NR 1 w Kępnie spowodowała upowszechnienie kształcenia przez rozwiązywanie problemów oraz metodę projektów. Bez wątpienia działania projektowe przyczyniły się do intensywniejszego wykorzystywania wspomnianych strategii na lekcjach przedmiotowych. Wszelkie działania uczniów zaangażowanych w projekcie realizowane były na platformie cyfrowej. Projekt zapewnił zbiór materiałów cyfrowych wypracowanych przez uczniów i opiekunów grup projektowych a przede wszystkim pozostawił w szkole 2 tablice interaktywne, 6 laptopów, 2 tablety oraz serwerownię z Internetem bezprzewodowym.

Aleksandra Kowalek

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments