Podsumowanie Tygodnia Bibliotek w Bibliotece Pedagogicznej

DSCN1494W dniach 8 – 15 maja Bibliotekę Pedagogiczną w Wieruszowie, zgodnie z tegorocznym hasłem wybierało wiele osób, zaczynając od przedszkolaków, kończąc na dorosłych. Na terenie placówki odbywały się zajęcia edukacyjne dla młodszych dzieci w oparciu o przygody sympatycznego żółwia Franklina. Korzystały z nich przedszkola i szkoła podstawowa, klasy gimnazjalne skorzystały z propozycji wycieczki po mieście przybliżającej dzieje Wieruszowa, natomiast klasa VI ze Szkoły Podstawowej w Teklinowie wzięła udział w zajęciach z preorientacji zawodowej. Łącznie bibliotekę wybrało ponad 170 uczniów i przedszkolaków.
Dla nauczycieli powiatu i okolic we współpracy z Wojewódzkim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Sieradzu zostały zorganizowane na terenie Wieruszowa (w Zespole Szkół Nr 2 i w Szkole Podstawowej Nr 1) szkolenia: Ćwiczenia i zabawy dla uczniów klas 0-3 z zaburzoną sprawnością grafomotoryczną; Zastosowanie technik plastycznych i muzykoterapii w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz Skuteczny wychowawca. W tych trzech formach wzięło udział 111 nauczycieli.
Bibliotekarki szkolne zostały zaproszone na spotkanie organizacyjne w sprawie sieci współpracy i samokształcenia, wspólnie został wybrany temat sieci, opracowany kontrakt i ustalony sposób pracy w sieci.

W trakcie Tygodnia Bibliotek wyłoniono również laureatów konkursu dla klas IV-VI szkół podstawowych: Pamiętnik z pasją – książka na całe życie. Nagrody książkowe dla uczestników ufundował Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie.

I miejsce Kinga Prymas (Szkoła Podstawowa w Teklinowie)
II miejsce Julia Walaszek (Szkoła Podstawowa w Wyszanowie) i Maria Mielcarek (Zespół Szkół Nr 2 w Wieruszowie)
III miejsce Julita Jankowska (Zespół Szkół Nr 2 w Wieruszowie), Julia Górka i Weronika Okoń (Szkoła Podstawowa Nr 1 w Wieruszowie)

Elżbieta Żłobińska
Biblioteka Pedagogiczna w Sieradzu
Filia w Wieruszowie

Ten wpis został opublikowany w kategorii Wieruszów. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments