Wycieczka do Warszawy

Dnia 23 maja odbyła się jednodniowa wycieczka do Warszawy. Pojechali na nią wszyscy uczniowie Szkoły Podstawowej w Parcicach. Wycieczka była w połowie sponsorowana przez Radę Rodziców.

Po dotarciu do stolicy pierwszym puktem zwiedzania było lotnisko im. Fryderyka Chopina, największy port lotniczy w Polsce. Wędrówkę po mieście rozpoczęliśmy od Placu Zamkowego i Zamku Królewskiego- niegdyś rezydencji królów, obecnie muzeum. Następnie udaliśmy się na Rynek Starego Miasta, gdzie podziwialiśmy XV – wieczne kamienice oraz pomnik Syrenki, który stoi w centrum Rynku. Jest on otoczony fontanną, przy której można ochłodzić się w gorące dni. Potem wąskimi uliczkami dotarliśmy do  średniowiecznych murów obronnych. Następnym punktem wycieczki był Pałac Prezydencki. Zmęczeni, ale spragnieni kolejnych wrażeń udaliśmy się na Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego, gdzie znajduje się Grób Nieznanego Żołnierza tj. symboliczna mogiła upamiętniająca bezimiennych żołnierzy poległych w obronie ojczyzny. Tam mogliśmy zobaczyć jak odbywa się zmiana warty.
Chyba najciekawszym punktem tego dnia była wizyta na Stadionie Narodowym miejscem niezwykle ważnym dla uczniów, gdyż wśród jej uczestników było wielu kibiców piłki nożnej. Dotarliśmy tam metrem. Podróż metrem, choć krótka była ciekawą atrakcją dla uczniów. Po dotarciu na stadion, weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na sam ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Naprawdę, robi wrażenie! Podczas zwiedzania stadionu uczestnicy zapoznali się z trasą kibica. Odwiedziliśmy wszystkie miejsca stadionu, z których korzystają piłkarze podczas rozgrywek tj. boisko, trybuny, sale do udzielania wywiadów po zakończonych meczach, sale do masaży i kąpieli, szatnie, itp. Uczniowie wykonywali zdjęcia z koszulkami ulubionych piłkarzy. Ze stadionu przejechaliśmy autokarem do Łazienek Królewskich. Spacer po Łazienkach umilały nam piękne ogrody oraz spacerujące po nich dumne pawie.
Wycieczka była bardzo udana, dostarczyła uczniom wielu niezapomnianych wrażeń, zobaczyli interesujące miejsca, zrobili sporo pamiątkowych zdjęć i stali się bogatsi o nowe doświadczenia.

I. Nalepa

Ten wpis został opublikowany w kategorii Parcice. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.