W świecie samodzielnego eksperymentowania

Pod takim hasłem kryją się tajemnice Centrum Nauki Kopernik a w rolę odkrywców wcieliło się 21 uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej w Pieczyskach i 6 – Szkoły Podstawowej w Teklinowie.

 

Uczestnicy koła przyrodniczo-ekologicznego, realizowanego w ramach Projektu „Rozwój kompetencji uczniów poprzez zwiększenie jakości oferty edukacyjnej szkół w Gminie Wieruszów” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, w czasie pobytu w Koperniku eksperymentowali, poznawali i odkrywali świat. Poznali tajemnice Teatru Wysokich Napięć, Teatru Robotycznego.

Eksperymentowali w laboratorium chemicznym, biologicznym i fizycznym. Obejrzeli ciekawe wystawy tematyczne i otrzymali odpowiedzi na szereg pytań. Strefa światła, korzenie cywilizacji, zmysły, funkcjonowanie człowieka w otaczającym świecie, krążenie wody w przyrodzie nie mają przed nimi tajemnic. Ciekawym podsumowaniem pobytu w Koperniku okazał się seans 3d w Planetarium. Projekcja „Astronauty” i pokaz na żywo uzmysłowiły uczestnikom, jak trudne i wyczerpujące są przygotowania do pobytu na stacji kosmicznej i ile niebezpieczeństw czyha na ludzi w przestrzeni kosmicznej.

Odpowiedzi na pytanie „co było najciekawsze?” – „wszystko”, „chciałbym jeszcze raz tam pojechać”, „tonący statek”, „roboty badające dno” „tajemniczy kamień, po którym można pisać”, „kosmiczny śmietnik”, „balon”, „bańkowa ściana”, „wyrzutnia”, „morskie dno i powstawanie fal”, „planetarium” – utwierdziły organizatorów w przekonaniu, że cel zasadniczy projektu i tym razem został osiągnięty.

Szkolni koordynatorzy: Magdalena Gabas i Anna Jakubowska
Ten wpis został opublikowany w kategorii Pieczyska, Teklinów. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments