Podium dla akordeonistów i nauczyciela z Państwowej Szkoły Muzycznej I st. w Kępnie

W dniach 30 listopada i 1 grudnia 2017 r. w Zespole Szkół Muzycznych im. Apolinarego Szeluty w Słupcy odbyły się XXIII Słupeckie Spotkania Muzyczne zaadresowane do uczniów szkół muzycznych I i II stopnia dwóch specjalności: akordeonu i gitary. Impreza ta została objęta Patronatem Starosty Powiatu Słupeckiego Mariusza Rogi, Burmistrza Miasta Słupcy Michała Pyrzka, Centrum Edukacji Artystycznej Regionu Wielkopolskiego st. wizytatora Artura Matejuka.

Spotkania te posiadają rangę konkursu o zasięgu ogólnopolskim o dość nietypowej formule: zamiast przyznawania miejsc z grona uczestników jury wyłania laureatów i przyznaje wyróżnienia. Co roku przedsięwzięcie to cieszy się coraz większym zainteresowaniem i dużym prestiżem. W tym roku do Słupcy przyjechała rekordowa – 180-cio osobowa grupa młodych artystów z całej Polski. W Słupeckich Spotkaniach Muzycznych akordeonistów już po raz drugi wzięli również udział uczniowie klasy akordeonu Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Aleksandra Tansmana w Kępnie, którą od trzech lat prowadzi p. Sławomir Moch. W tym roku kępińską szkołę reprezentowało pięcioro akordeonistów – Florian Taras i Mikołaj Michalczyk z Wieruszowa, Julian Rozwadowski z Hanulina, Patrycja Rabiega z Grębanina i Damian Rydz z Bralina. Młodzi adepci gry z Państwowej Szkoły Muzycznej I st. w Kępnie mieli przyjemność konkurować z uczestnikami z Radomia, Kamienia Pomorskiego, Słupcy, Poznania, Gniezna, Myśliborza, Nowego Tomyśla, Torunia, Kluczborka, Sieradza, Goleniowa, Radziejowa, Konina, Koła, Jarocina, Bydgoszczy, Pleszewa, Leszna, Ostrowa Wlkp., Kalisza i Gorzowa Wlkp. Cała „piątka” zaprezentowała się na wysokim poziomie godnie reprezentując swoją szkołę. Przesłuchania akordeonowe – zgodnie regulaminem – odbyły się w pięciu kategoriach dla solistów i szóstej – dla zespołów kameralnych. Florian Taras zaprezentował się w I kategorii, Mikołaj Michalczyk i Julian Rozwadowski w II, natomiast Patrycja Rabiega i Damian Rydz w III.

Zmagania akordeonistów oceniało jury powołane przez głównego organizatora. Komisji oceniającej uczestników przewodniczył prof. zw. dr hab. Klaudiusz Baran – obecnie Rektor Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Członkami jury byli również dr Daniel Lis z Akademii Muzycznej w Katowicach i p. Artur Miedziński z Zespołu Szkół Muzycznych w Radomiu. Poziom tegorocznych Spotkań zdaniem jurorów był jak zwykle bardzo wysoki. Kolejną trudnością w zdobyciu zaszczytnego tytułu laureata – równoznacznego z wygraną – był inny niż do tej pory podział solistów na kategorie wiekowe, a nie klasowe, co spowodowało dużą rozpiętość w stopniu zaawansowania gry na instrumencie.

Pomimo tego w tym roku do grona laureatów dołączyło aż trzech akordeonistów z kępińskiej Szkoły Muzycznej: Florian Taras, Mikołaj Michalczyk i Julian Rozwadowski. Trójka wymienionych akordeonistów konkurowała w dwóch pierwszych i zarazem najliczniejszych kategoriach. Florian Taras – obecnie uczeń kl. II cyklu 6-letniego – zmagał się na jednej scenie z dwudziestoma innymi uczestnikami – uczniami nawet o trzy klasy wyższymi (podobnie Mikołaj Michalczyk i Julian Rozwadowski). Do grona zwycięzców dołączył również Krzysztof Bondar – laureat wielu prestiżowych konkursów międzynarodowych, który w tym roku kończy szkołę muzyczną II stopnia w Kaliszu pod kierunkiem p. Sławomira Mocha. Imponująca liczba laureatów podczas tegorocznych Spotkań w Słupcy oraz wysoki poziom przygotowania uczestników do udziału w tej imprezie zadecydowały o przyznaniu szczególnego wyróżnienia – nagrody Burmistrza Miasta Słupcy i nadaniu tytułu najlepszego nauczyciela klasy akordeonu spośród 26 nauczycieli w XXIII Słupeckich Spotkań Muzycznych p. Sławomirowi Mochowi.

Młodym artystą, nauczycielowi i rodzicom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszego rozwoju, zadowolenia z nauki gry na instrumencie i wytrwałości w dążeniu do doskonałości oraz kolejnych sukcesów.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Z kraju. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments