Projekt „KoderJunior”

W Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Laskach, w klasach I-III SP po feriach zimowych rusza realizacja projektu wdrażającego elementy nauki programowania do edukacji wczesnoszkolnej „KoderJunior – Szkoła Mistrzów Programowania”.

Projekt „Koder Junior” jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 w działaniu 3.2 Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej.

Działanie to zostało zaplanowane przez Ministerstwo Cyfryzacji oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej. Jego celem jest przygotowanie szkół do wdrożenia nauki programowania do podstawy programowej.

Projekt „KoderJunior” obejmuje przeszkolenie nauczycieli i wsparcie ich (poprzez zaangażowanie ekspertów, trenerów oraz ko-trenerów) we wdrażaniu innowacyjnych metod kształtowania kompetencji programowania oraz rozwijania kompetencji cyfrowych w klasach 1-3.

W ramach trwania projektu, tj. od lutego 2018 roku do lutego 2019 roku:

  • uczniowie wezmą udział w 15 atrakcyjnych zajęciach wdrażających elementy programowania w formie zabaw, prowadzonych we współpracy z trenerami, ko-trenerami oraz nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej;
  • szkoła pozyska zestawy pomocy dydaktycznych dedykowanych do projektu, z których będą mogli korzystać również uczniowie klas starszych w ramach innych zajęć szkolnych, m.in. tablety, gry dydaktyczne do nauki programowania, zestaw klocków Lego najnowszej generacji;
  • uczniowie klas I-III SP objęci projektem wezmą też udział w zajęciach wyjazdowych – poza szkołą w innowacyjnym Laboratorium Szkoły Przyszłości EduLab, stworzonym przez Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe.

Przy realizacji projektu „KoderJunior” Zespół Szkół w Laskach będzie współpracował z:

  • Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (lider projektu)
  • Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym (partner projektu)
  • Fundacją Pro Cultura (partner projektu)

Ten wpis został opublikowany w kategorii Laski. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments