Rzym, Florencja, Wenecja – wycieczka, która na zawsze pozostanie w naszej pamięci

Wycieczka, zorganizowana została przez nauczycieli ZSP nr 1 w Kępnie, Grzegorza i Ewę Mikołowskich, którzy wraz z nauczycielkami Anną Hofman, Ewą Kijak-Dacko opiekowali się uczniami oraz dołożyli wszelkich sił i starań, aby uczniowie czuli się bezpiecznie i zapamiętali z wycieczki jak najwięcej. Przewodnikiem był Pan Maciej Talarek z Biura Turystycznego „Horyzont” w Poznaniu, którego mieliśmy okazję poznać podczas zeszłorocznej wycieczki do Londynu.

Wyruszyliśmy około godziny 12.00. Dzięki miłej atmosferze w autobusie nawet nie zauważyliśmy jak szybko przejechaliśmy Czechy, Austrię i przekroczyliśmy granice Włoch, aby już rano zapoznać się ze słoneczną Florencją .

Cztery dni które spędziliśmy we Włoszech przebiegały w miłej atmosferze, którym towarzyszyła słoneczna pogoda, wymarzona do zwiedzania.
Był to czas, który upłynął nam na zwiedzaniu największych zabytków słonecznych Włoch. Wycieczka tego typu została w naszej szkole zorganizowana po raz drugi. Młodzież miała możliwość zobaczenia m.in.: Koloseum, Forum Romanum, Fontanny di Trevi, Bazyliki św. Piotra, Katakumby, Bazylika na Lateranie, antyczny Panteon, Schody Hiszpańskie, w Wenecji Pałacu Dożów, Bazylika św. Marka, Mostu Westchnień, Mostu Rialto oraz we Florencji, Mostu Złotników, Pałacu Pittich oraz wzgórze Michała Anioła. Dużą atrakcją była obserwacja wielokulturowego społeczeństwa miasta. Na ulicach czy w restauracjach słychać było wszystkie języki świata, również język Polski. Uczestnicy wycieczki byli zdumieni tym, jak wielu rodowitych mieszkańców Włoch zna podstawy języka polskiego. Uczniowie mogli również sprawdzić swoją znajomość języka angielskiego w sytuacjach codziennych.
Droga powrotna upłynęła w szybszym tempie niż ta do Włoch. Wszyscy w niedzielę, 25 Marca 2018r około godziny 13.00 dotarliśmy szczęśliwie na miejsce. Wycieczka okazała się być niesamowicie udana, uczniowie zadowoleni i pełni wrażeń, bogatsi w nowe doświadczenia nigdy nie zapomną tej wspaniałej podróży i z niecierpliwością czekają na kolejną taką wyprawę do jednego z miast Europy.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kępno. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.