Likwidujemy białe plamy komunikacyjne

Likwidujemy białe plamy komunikacyjne

Województwo łódzkie przygotowało 29 nowych linii autobusowych, które zostaną zgłoszone do dofinansowania w ramach Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych.

 

– Dziś mija termin składania wniosków o dofinansowanie wznawianych albo tworzonych na nowo linii komunikacji autobusowej w miejscach, gdzie ich brakowało. Zaraz przedstawimy nasze propozycje wojewodzie i mam nadzieję, że spotkają się one z aprobatą – zapowiedział w poniedziałek 12 sierpnia na konferencji prasowej marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber.

Prace nad wyłonieniem najbardziej potrzebnych linii trwały od wejścia w życie ustawy, czyli od 18 lipca. Wybrano 29 tras międzypowiatowych (takimi zajmuje się samorząd województwa, pozostałe są w kompetencjach starostów i wójtów), które zostaną zgłoszone do dofinansowania. O tym, które ostatecznie otrzymają wsparcie, zdecyduje wojewoda do 20 sierpnia. Trzy dni później rozpocznie się zawieranie umów z samorządami o uruchomieniu połączeń.

– Wszystko po to, żeby jak najszybciej wybrać operatora połączeń i od 1 września autobusy mogły ruszyć na trasy – wyjaśniał marszałek Schreiber.

Województwo łódzkie ma w tym roku do dyspozycji w ramach Funduszu 15,5 mln zł. – Dofinansowanie do 1 wozokilometra wyniesie 1 zł dlatego propozycje samorządu województwa wyczerpałyby 1 mln 729 tys. zł – informuje Grzegorz Jastrzębowski, dyrektor Departamentuy Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego.

Fundusz rozwoju przewozów autobusowych utworzony przez rząd Mateusza Morawieckiego ma na celu przywracanie lokalnych połączeń autobusowych, które nie funkcjonowały od co najmniej 3 miesięcy przed wejściem w życie ustawy, albo tworzenie ich tam, gdzie są białe plamy komunikacyjne. Dzięki temu mieszkańcy, przede wszystkim z małych miejscowości, będą mogli dotrzeć środkami transportu publicznego do pracy, szkół, placówek zdrowia i instytucji kultury. Zwiększenie siatki połączeń autobusowych stworzy także możliwość znalezienia pracy w miejscowościach, do których dojazd był dotychczas utrudniony lub niemożliwy.

Linie zaproponowane przez Samorząd Województwa Łódzkiego (prezentuje je załączona mapka):

1. Tomaszów Mazowiecki – Chociw – Rawa Mazowiecka
2. Tomaszów Mazowiecki – Żelechlinek – Rawa Mazowiecka
3. Tomaszów Mazowiecki – Głuchów – Brzeziny
4. Tomaszów Mazowiecki – Będków – Tuszyn
5. Tomaszów Mazowiecki – Gapinin – Drzewica
6. Sieradz – Szadek – Łask
7. Sieradz – Lututów – Wieruszów
8. Sieradz – Burzenin – Złoczew
9. Bełchatów – Wola Krzysztoporska – Piotrków Trybunalski
10. Bełchatów – Kalisko – Radomsko
11. Bełchatów – Szczerców – Rusiec
12. Skierniewice – Rawa Mazowiecka – Biała Rawska
13. Skierniewice – Łyszkowice – Łowicz
14. Skierniewice – Łowicz – Kiernozia
15. Skierniewice – Rawa Mazowiecka – Czerniewice
16. Łęczyca – Świnice Warckie – Uniejów
17. Łęczyca – Krośniewice – Dąbrowice
18. Łęczyca – Leźnica Wielka – Ozorków
19. Piotrków Trybunalski – Tuszyn – Łódź
20. Opoczno – Przyłęk – Klew
21. Opoczno – Inowłódz – Brudzewice
22. Opoczno -Sławno – Tomaszów Mazowiecki
23. Opoczno – Kałek – Piotrków Trybunalski
24. Szadek – Wodzierady – Łódź
25. Wieluń – Strugi – Wieluń
26. Wieluń – Pajęczno – Osjaków
27. Wieluń – Zdzierczyzna – Wieluń
28. Wieruszów – Lututów – Wieluń
29.Działoszyn – Wieluń – Sieradz

Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego
Kancelaria Marszałka
Wydział Informacji i Komunikacji Społecznej

Ten wpis został opublikowany w kategorii województwo łódzkie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.