„Wbicie łopat” – budowa II etapu obwodnicy Kępna

Oficjalnie budowa II etapu obwodnicy Kępna stała się faktem. Dzisiaj podczas specjalnej konferencji prasowej dokonano symbolicznego „wbicia łopat”. Tylko symbolicznego, bo prace trwają już od kilku miesięcy.

Dzisiejszy dzień niewątpliwie zapisze się w historii nie tylko Kępna, ale i wszystkich mieszkańców południowej wielkopolski. Obwodnica Kępna jest inwestycją o znaczeniu dla całego regionu. Przejmie ruch z istniejącej drogi krajowej DK11 i pozwoli na skrócenia czasu podróży. Dla mieszkańców Kępna najważniejszym jest to, że odsunie ona ruch tranzytowy od obszarów zabudowanych w mieście. Obwodnica jest częścią drogi ekspresowej S11, czyli będzie budowana w standardzie drogi szybkiego ruchu.

Powyższy odcinek stanowi południowy fragment obwodnicy Kępna od węzła „Kępno – Krążkowy” wybudowanego w ramach budowy drogi ekspresowej S8 Syców – Kępno – Wieruszów – Walichnowy do istniejącej drogi krajowej nr 11 w rejonie Baranowa.

W wydarzeniu uczestniczyli wiceminister infrastruktury – Rafał Weber; dyrektor Departamentu Programów Infrastrukturalnych – Jarosław Orliński z Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju; europoseł Andżelika Możdżanowska; dyrektor Departamentu Przygotowania Projektów i Wdrażania w Centrum Unijnych Projektów Transportowych – Krzysztof Rodziewicz; dyrektor GDDKiA oddział w Opolu – Lidia Markowska; dyrektor GDDKiA oddział w Poznaniu – Marek Napierała; radna sejmiku województwa wielkopolskiego – Marlena Maląg; przedstawiciel firmy wykonawczej Intercor, dyrektor kontraktu – Waldemar Głogowski; parlamentarzyści oraz samorządowcy.

Myślę, że to dla Kępna i tej południowej części województwa wielkopolskiego bardzo ważny dzień – powiedział wiceminister Rafał Weber. Polityk korzystając z okazji podzielił się informacjami w jaki sposób Ministerstwo Infrastruktury realizuje program budowy dróg krajowych i autostrad. Jak mogliśmy usłyszeć program ten jest rozpisany na lata 2014 – 2023 z perspektywą do 2025 r. – W tym okresie czasu chcemy przeznaczyć na budowę dróg szybkiego ruchu aż 135 mld zł. To o  28 mld. zł więcej niż jeszcze planowano w 2015 r. bowiem w lipcu 2017 r. rząd Prawa i Sprawiedliwości, ówczesna premier Beata Szydło, na wniosek ministra infrastruktury pana Andrzeja Adamczyka, a wtedy ministrem inwestycji i rozwoju a zarazem ministrem finansów był obecny premier pan Mateusz Morawiecki, podjął decyzję o zwiększeniu tego limitu do 135 mld zł, żeby do 2025 r. zrealizować jak najwięcej zadań. – dodał wiceminister infrastruktury.

Przebieg konferencji możecie państwo prześledzić na materiale wideo.

Od istniejącego węzła Kępno nowa trasa o nawierzchni bitumicznej pobiegnie na południe. Początkowo będzie to droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu (do węzła Kępno wschód), a następnie jedno jezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku (do węzła Baranów) o nośności 11,5 tony/oś, włączająca się do istniejącego przebiegu DK11.

W ramach inwestycji powstaną także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przebudowana zostanie infrastruktura techniczna (sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektromagnetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne).

pwr.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Kępno, Krążkowy. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments