Z-ca burmistrza Marta Siubijak odpowiada na „List do redakcji”

W dniu 10.10.2019 r. otrzymaliśmy List do redakcji od mieszkańca Wieruszowa zamieszczony na portalu pod linkiem –  http://www.powiatowy.pl/2019/10/list-do-redakcji-26/

 

W związku z powyższym przesłaliśmy go do Pani burmistrz z prośbą o ustosunkowanie się do jego zawartości. W dniu dzisiejszym tj. 11.10 2019 r. otrzymaliśmy odpowiedź, którą prezentujemy poniżej.

Wieruszów, dnia Il października 2019,
Redakcja Ilustrowanego Tygodnika Powiatowego

W odpowiedzi na maila w sprawie listu czytelnika, informuję:

Pierwszy przetarg na budowę kompleksu sportowego przy ulicy Sportowej w Wieruszowie został ogłoszony dnia 28.12.2017 r. Postępowanie przetargowe w dniu 05.02.2018 r. zostało unieważnione, ponieważ wpłynęły dwie oferty z zaoferowanymi kwotami przewyższającymi kwotę jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. (źródło: bip UM w Wieruszowie).

Kolejny przetarg na budowę boiska sportowego został rozstrzygnięty w dniu 27 kwietnia 2018 r. Zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz warunkami zawartymi w postępowaniu przetargowym została zawarta umowa z wykonawcą.

Termin zakończenia realizacji inwestycji został w postępowaniu przetargowym określony na dzień 30 listopada 2019 r.

Przez termin zakończenia zadania inwestycyjnego rozumie się datę uzyskania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu sportowego.

Wszystkie te dokumenty dostępne są na stronie internetowej:

http://bip3.wokiss.pl/wieruszowm/bip/zamowienia-publiczne/przetargi-2018.html

Termin zakończenia realizacji inwestycji zawarty w umowie z wykonawcą nie był nigdy wcześniej zmieniany czy wydłużany.

Zgodnie z ogólnodostępnymi warunkami realizacji inwestycji, zmiana terminu wykonania zamówienia może nastąpić m.in. w przypadku:

  • przerwy realizacji zamówienia na skutek działań podmiotów trzecich np. przedłużenie terminów wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych badań, ekspertyz, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,
  • konieczności wykonania prac dodatkowych, które będą niezbędne dla prawidłowej realizacji przed miotu zamówienia, a których nie można było przewidzieć na etapie składania oferty,

zmiany technologicznej wykonania danego zakresu przedmiotu umowy lub zmianę zakresu przedmiotu umowy lub zmianę materiałów w zakresie niezbędnym do wykonania umowy.

W związku z powyższym, wniosek o przedłużenie terminu realizacji inwestycji wykonawca złożył między innymi z uwagi na: konieczność realizacji w trakcie zadania dodatkowych prac np.: projektów zamiennych w branży elektrycznej, architektury budynku, fundamentów budynków, monitoringu, instalacji CO, wentylacji, wzmocnienia różnicy poziomu wzdłuż ulicy Sportowej, a także dodatkowych prac t. j. : wycinki drzew, wykonania murów oporowych, wykonania klatki dla kibiców i gości, wykonania zewnętrznego nagłośnienia obiektów, wykonanie zasilenia z WIZ.

Zmiana kosztów realizacji zadania związana jest z dodatkowymi pracami, które nie były uwzględnione w warunkach zamówienia, a z punktu widzenia zamawiającego są konieczne do wykonania.

Ponadto informuję, iż realizacja inwestycji pn. „Budowa kompleksu sportowego przy ulicy Sportowej w Wieruszowie” nadzorowana jest nie tylko przez pracowników Urzędu Miejskiego w Wieruszowie, ale również przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego — Pana Cezarego Ilnickiego, reprezentującego firmę AMIBUD z Pieńska.

Wszelkie warunki techniczne oraz merytoryczne wykonania inwestycji znajdują się na wspomnianej powyżej stronie internetowej w ogłoszeniu o zamówieniu.

Z poważaniem
ZASTĘPCA BURMISTRZA
Marta Siubijak

Oryginalny dokument

Ten wpis został opublikowany w kategorii Wieruszów. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
5 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
ad
4 lat temu

Gdybym ja był inwestorem to ta firma po miesiącu już by nie pracowała. Ja od początku tej budowy zaglądałem tam prawie co dzień widziałem jak te prace wyglądają.Prywatny inwestor na takie tempo nigdy by się nie zgodził.

XYZ
4 lat temu

” Zmiana kosztów realizacji zadania związana jest z dodatkowymi pracami, które nie były uwzględnione w warunkach zamówienia, a z punktu widzenia zamawiającego są konieczne do wykonania.” CHA CHA .Jeżeli tak wygląda zarządzanie naszą Gminą i realizacja inwestycji, to każdą inwestycję można prowadzić w nieskończoność . Przecież mieszkańcy poczekają i zapłacą !!! Jak zabraknie kasy to się podniesie podatki. Już słychać iż nas to czeka. Liczę cały czas iż Pan Burmistrz zabierze głos i wyjaśni jak to jest z tym zarządzaniem i odpowiedzialnością , bo chyba nie wszystko jest takie cudowne jak przedstawia to Pan Burmistrz w wypowiedziach i wywiadach. Współczuje Pani w-ce Burmistrz, iż za dzałania Przybyła i decyzje musi się tłumaczyć, a Burmistrz chowa głowę w piasek. Odwagi Panie Burmistrzu odwagi

mixr
4 lat temu

Czy redakcja się dowie ile to coś kosztowało?ta fatalnie sporządzona koncepcja?

adm
4 lat temu

Z tej odpowiedzi wynika, że wszystko jest cacy, ale cacy nie jest. Szepcze się tu i ówdzie że, ktoś na boczku kreci fajne numerki. Największy numerek to ponoć będzie osiedle dla frajerów a długi rosną, długi rosną.

Gosc
4 lat temu

To mam pytanie czy Gmina wystąpi o zwrot poniesionych dodatkowych kosztów i brakiem możliwości użytkownika obiektu od 30 listopada od autorów projektu? Bo ok rozumiem że wystąpienie prac zamiennych i dodatkowych jest usprawiedliwieniem dla wykonawcy. Ale wymieniona liczba zmian i braków w dokumentacji świadczy o tym że to była kolorowanka a nie dokumentacja techniczna. No chyba że to znów my mamy ponieść konsekwencje czyjeś nieudolności