Międzynarodowy Dzień Praw Dzieci

Dzieci z Publicznego Przedszkola i Publicznej Szkoły Podstawowej w Żdżarach świętują Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka wspólnie z UNICEF

 

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Żdżarach bierze udział w obchodach Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka organizowanych przez UNICEF Polska. 20 listopada to wyjątkowa data – rocznica uchwalenia Konwencji o prawach dziecka. Przypomina nam, że wszyscy powinniśmy zwracać szczególną uwagę na dzieci i ich prawa.

W 1989 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych przyjęła uniwersalny dokument, gwarantujący wszystkim dzieciom na świecie ich prawa. Chronią one dzieci, ale i wspierają je w prawidłowym rozwoju. Znajomość praw pozwala najmłodszym uchronić się przed różnymi niebezpieczeństwami. Z drugiej strony daje im możliwość aktywnego uczestniczenia w procesach podejmowania decyzji, które ich dotyczą.

Rolą dorosłych jest nie tylko dbanie o to, aby prawa dziecka były przestrzegane, ale także szerzenie wiedzy o prawach dziecka, w tym edukowanie kolejnych pokoleń dzieci i młodzieży. UNICEF w swoich działaniach zwraca uwagę na te kwestie i inicjuje różne projekty których celem jest upowszechnienie wiedzy o prawach dziecka.
Międzynarodowy Dzień Dziecka z UNICEF to wydarzenie, które jednoczy wszystkie dzieci na świecie. W tym dniu, w wielu krajach, dzieci oraz dorośli podejmują wspólne inicjatywy, których celem jest okazanie wsparcia i solidarności z dziećmi, których prawa nie są respektowane. To radosny dzień, ale z poważnym przesłaniem.

W obchodach Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka włączyły się także placówki edukacyjne w Polsce. Do akcji przystąpiło także Przedszkole i Szkoła Podstawowa w Żdżarach, które zorganizowały w ramach tego dnia zajęcia związane z prezentacją praw dziecka, z historią obchodów Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka, dzieci wykonywały prace plastyczne, Samorząd Uczniowski na holu głównym budynku przygotował gazetkę.

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments