Realizacja warsztatów czytelniczo-plastycznych w bibliotekach publicznych Gminy Trzcinica

Od 25 maja 2022 r. w Gminnej Bibliotece Publicznej w Trzcinicy oraz w Filii Bibliotecznej w Laskach odbywają się warsztaty czytelniczo-plastyczne dla dzieci w ramach projektu pn.

 

„Literackie teatrałki dla dzieci”. Zadanie jest realizowane w ramach Programu Rządowego „Partnerstwo dla książki” i zostało dofinansowane ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Dotychczas biblioteka zrealizowała już łącznie 10 warsztatów czytelniczo-plastycznych dla dzieci opartych na autorskich scenariuszach dyrektor książnicy Renaty Gość i bibliotekarza Marii Tomalik w trzcinickiej książnicy oraz bibliotekarza Marceliny Kuboszek w Filii Bibliotecznej w Laskach.

Podczas zajęć młodzi czytelnicy mają możliwość zapoznania się z innowacyjną techniką opowiadania bajek za pomocą przedstawienia teatrzyku kamishibai. Do tej pory teatr ilustracji przybliżył dzieciom znane historie w atrakcyjnej formie tj. „Królowa pszczół”, „Diabeł i jego trzy złote włosy, „Misiowe wiadomości”, „Legenda o syrence warszawskiej”, „Legenda o smoku wawelskim”, jak również bajki edukacyjne: „Pory roku”, „Bajka o gąsienicy, która zamieniła się w motyla i o tym, dlaczego ptaki wiją gniazda” oraz ,,Motyl cytrynek latolistek”.

Podczas spotkań są przeprowadzane quizy literackie, a zwycięzcy otrzymują atrakcyjne nagrody – książki i zestawy plastyczne. Następnym punktem warsztatów są zajęcia manualne, podczas których dzieci tworzą karty narracyjno-obrazkowe do wybranej przez siebie scenki z opowiadania.

Wykorzystując różne techniki plastyczne, komponują swoje prace m in. z bibuły, plasteliny, artykułów spożywczych (kaszki manny, siemienia lnianego, płatków owsianych), patyczków higienicznych oraz różnego rodzaju materiałów dekoracyjnych. Wszystkie prace, będące pokłosiem warsztatów, można zobaczyć na wystawie w bibliotekach publicznych Gminy Trzcinica.

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments