„Eksperymentujemy…”

W ramach projektu „Rozwój kompetencji uczniów poprzez zwiększenie jakości oferty edukacyjnej szkół w Gminie Wieruszów” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego 27 kwietnia odbyła się wycieczka do Łodzi dla uczestników koła przyrodniczo- ekologicznego: uczniów SP Pieczyska, SP Teklinów, SP nr 1 w Wieruszowie- łącznie 63 osoby.
Uczniowie odwiedzili Eksperymentarium, gdzie poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń można tu zrozumieć i wyjaśnić prawa nauki i techniki. Animator objaśnił uczniom w pasjonujący i zabawny sposób skomplikowane zagadnienia z różnych dziedzin nauki (magnetyzmu, elektryczności, dynamiki, optyki, mechaniki, akustyki i dźwięku).

Uczestnicy obserwowali zjawiska na różnych własnoręcznie obsługiwanych przyrządach oraz na stanowiskach interaktywnych (m.in. Nurek Kartezjusza, Młynek Crooksa, człowiek bateria, słup zagrożenia, lewitująca piłka czy głowa na tacy).
Można było zagrać melodię światłem, wywołać pioruny i tornado, sprawdzić, czy jest się dobrą baterią, oszukiwać własne zmysły, wypróbować, co dzieje się z kompasem w Trójkącie Bermudzkim, posłuchać bicia serca myszy i samodzielnie wykonać wiele innych eksperymentów.
Kolejnym punktem wycieczki było planetarium EC1. Uczniowie uczestniczyli w pokazie: „Gwiazdozbiory wiosennego nieba”. Pod okrągłą kopułą w połączeniu z ciemnym wnętrzem stworzono wrażenie bezpośredniego patrzenia w niebo, a efekty wizualne i dźwiękowe dodatkowo potęgowały przeżycia dzieci i rozbudziły zainteresowanie astronomią. W trakcie pokazu omawiano gwiazdozbiory widoczne wiosną po zachodzie Słońca. Oprócz obiektów widocznych gołym okiem uczniowie mogli zobaczyć mgławice, konstelacje gwiazd, galaktyki i planety.

Wycieczka okazała się doskonałą okazją do poszerzenia wiedzy i wyjaśnienia zjawisk, które od zawsze nurtowały człowieka.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pieczyska, Teklinów, Wieruszów. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments