Miliony umówionych wizyt – dynamiczny rozwój nowej usługi KAS

Już od 8 miesięcy klienci KAS w całej Polsce mogą korzystać z usługi „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”, umożliwiającej elektroniczną rezerwację terminu wizyty w urzędzie.

 

 

  • Od uruchomienia w całym kraju w listopadzie ubiegłego roku usługi rezerwacji wizyt w urzędzie skarbowym,
    w ten sposób umówiono już ponad 2,5 mln wizyt.
  • Dziennie umawianych jest blisko 21 tys. spotkań, a średni czas obsługi podatnika wynosi 13 minut.
  • Szybko przybywa wizyt umawianych internetowo –
    w Wielkopolsce tylko od początku roku zarezerwowano
    w ten sposób ponad 46 tys. terminów.

„Wielkopolanie korzystają z tej usługi już prawie rok – nasz region był bowiem jednym z pierwszych, w którym pilotażowo uruchomiona została elektroniczna rezerwacja wizyty” – mówi Małgorzata Spychała-Szuszczyńska, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu.

Usługa została wprowadzona, aby poprawić komfort załatwiania spraw i zadbać
o bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników w czasie pandemii. Dzięki niej klienci mogą załatwić swoje sprawy w urzędzie skarbowym we wcześniej ustalonym, dogodnym dla nich terminie.

Liczba wizyt i rezerwacji internetowych

Od 16 listopada w całym kraju umówiono łącznie ok. 2 mln 560 tys. wizyt. Tylko w 2021 roku średnia liczba rezerwowanych wizyt wyniosła 21 tys. dziennie,
a ogólny średni czas obsługi wizyty podatnika to jedynie 13 minut.

„W Wielkopolsce od początku roku umówiono już łącznie ponad 147 tys. wizyt,
z czego 1340 to wizyty w naszym urzędzie” – mówi Naczelnik Urzędu Skarbowego w Kępnie, Izabela Kuciapa.

Szybko przybywa rezerwacji za pośrednictwem internetowego formularza, dostępnego na wizyta.podatki.gov.pl. W kwietniu 2021 roku ponad 108 tys. wizyt zostało umówionych internetowo, podczas gdy jeszcze 3 miesiące wcześniej było ich 53 tys. To dobra informacja, ponieważ rezerwacja internetowa jest najszybszą i najłatwiejszą formą umówienia się do urzędu skarbowego
na dogodny dzień i godzinę.

Najczęściej załatwiane sprawy

Ze statystyk Krajowej Administracji Skarbowej wynika, że podatnicy najczęściej rezerwowali wizyty, aby uzyskać zaświadczenia lub załatwić sprawy związane
z podatkami majątkowymi (głównie by opodatkować umowy kupna-sprzedaży). Obie kategorie spraw stanowiły w sumie ok. 50% ogólnej liczby rezerwacji. Dużo rezerwacji było także związanych z tegorocznym rozliczeniem PIT.

Rezerwacja wizyty

Przypominamy, że wiele spraw w urzędzie skarbowym można załatwić bez wychodzenia z domu za pośrednictwem strony podatki.gov.pl lub telefonicznie. W sytuacjach, w których istnieje konieczność osobistej wizyty w urzędzie należy pamiętać, że jest ona możliwa wyłącznie po wcześniejszym umówieniu się i rezerwacji terminu i godziny. Najprościej zrobić to przez internet  za pomocą elektronicznego formularza, dostępnego na stronie podatki.gov.pl. Umożliwia to szybkie i komfortowe załatwienie sprawy w dogodnym dla siebie terminie, z zachowaniem środków ostrożności.

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Z kraju. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments