Komunikat prasowy dot. kolejowych Inwestycji Towarzyszących Inwestycjom w zakresie CPK

Wojewoda Łódzki rozpoczął działania zapewniające sprawną budowę kolei dużych prędkości w województwie łódzkim. Na wniosek Spółki Centralny Port Komunikacyjny, prowadzi postępowania administracyjne, w celu zatwierdzenie wybranego przez Inwestora przebiegu tunelu dalekobieżnego, stanowiącego część nowo projektowanej linii kolejowej nr 85 na odcinku Warszawa – Łódź. Tunel o długości ok. 4,6 km projektowany jest od Dworca Łódź Fabryczna do posterunku odgałęźnego Retkinia w okolicy ul. Plocka.
Obecnie w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim w Łodzi trwa postępowanie ustalające lokalizację nowej linii kolejowej dla 3 części:

• komory Retkinia w okolicy ul. Obywatelskiej
• komory Fabryczna w rejonie ul Kilińskiego i Traugutta
• podziemnego tunelu łączącego obie komory

Procedura ustalenia lokalizacji komory Retkinia rozpoczęła się w lipcu br. Kolejne 2 postępowania zostaną wszczęte w najbliższym czasie.
Ustalenie lokalizacji obu komór i tunelu podziemnego stanowi pierwszy etap na drodze do budowy kolei dużych prędkości. Kolejnym będzie przygotowanie przez Inwestora dokumentacji projektowej, zawierające szczegółowe rozwiązania techniczne, na podstawie której Wojewoda Łódzki wyda pozwolenie na budowę dla inwestycji.

Budowa linii kolejowych dużych prędkości między Warszawą, CPK i Łodzią umożliwi przejazd pociągom z prędkością do 250 km/h. W przyszłości prędkość tę będzie można zwiększyć do 350 km/h. Dzięki tej inwestycji pasażerowie dojadą z Łodzi do Portu Solidarność w ok. pół godziny. Z Warszawy do Łodzi dojedziemy w ok. 45 minut, czyli prawie dwa razy szybciej niż obecnie! Inwestycje kolejowe CPK spowodują zdecydowany wzrost atrakcyjności inwestycyjnej Łodzi oraz całego regionu. Mieszkańcy zyskają możliwość szybkiego i wygodnego dojazdu do większości miast w Polsce.

Łączymy wyrazy szacunku,
Oddział prasowy
Biuro Wojewody

 

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments