Rodzicu pamiętaj o wniosku o 800 plus

Prawie 405 tys. wniosków o świadczenie 800 plus, na nowy okres świadczeniowy, wysłali mieszkańcy Wielkopolski. W całym kraju ZUS przyjął ponad 4 mln wniosków.

 

Jeżeli rodzice nie chcą, żeby przepadło im świadczenie, powinni złożyć wniosek do ZUS najpóźniej do 30 czerwca.

 Od 1 lutego ZUS zaczął przyjmować wnioski o świadczenie wychowawcze 800+ na nowy okres świadczeniowy, który trwa od 1 czerwca 2024 r. do 31 maja 2025 r.

Świadczenie wychowawcze przysługuje na każde dziecko do ukończenia przez nie 18 lat, niezależnie od osiąganych przez rodziców dochodów. Żeby otrzymać świadczenie wychowawcze na nowy okres świadczeniowy, trzeba złożyć do ZUS odpowiedni wniosek wyłącznie drogą elektroniczną.

Wnioski na nowy okres świadczeniowy można złożyć za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji mZUS, dostępnej na urządzenia mobilne – informuje Marlena Nowicka – regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce – Wniosek można również wypełnić na komputerze za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portal Emp@tia albo swój bank – jeśli bank uruchomił taką usługę. Jeżeli rodzic złoży wniosek przez bank albo portal Emp@tia, a nie ma profilu na PUE ZUS, Zakład Ubezpieczeń Społecznych założy mu taki profil automatycznie na podstawie danych podanych przez klienta we wniosku.

Osobie, która złoży prawidłowo wypełniony wniosek w czerwcu 2024 r., ZUS wypłaci świadczenie do 31 sierpnia 2024 r. wraz z wyrównaniem kwoty świadczenia od czerwca.

Jeżeli wniosek złożymy po 30 czerwca, świadczenie będzie przyznane od miesiąca złożenia wniosku. Na przykład, jeśli wniosek wpłynie w lipcu, to rodzic straci świadczenie za czerwiec, a wypłata pieniędzy dotrze na konto dopiero do 30 września. Warto więc pilnować terminów, by nie stracić prawa do świadczenia – dodaje Nowicka.

Nowo narodzone dziecko

W przypadku nowo narodzonego dziecka, rodzic ma trzy miesiące na złożenie wniosku. Jeżeli zrobi to w tym terminie, to otrzyma świadczenie z wyrównaniem od dnia urodzenia dziecka.

Jak sprawdzić czy złożyliśmy wniosek?

Jeśli rodzic bądź opiekun dziecka nie jest pewny, czy złożył wniosek o 800 plus na nowy okres może to sprawdzić logując się na PUE ZUS. Można tam upewnić się czy wniosek wpłynął bez względu na to jakim kanałem został złożony, tj. czy był wysyłany przez PUE, bankowość elektroniczną, Emp@tię czy aplikację mobilną mZUS – wyjaśnia rzeczniczka.

W zakładce „Rodzina 800+” w oknie „Szczegóły Twoich wniosków’’ może sprawdzić nie tylko czy wniosek wpłynął do ZUS,  ale także jaki jest stan obsługi tego wniosku, np. że jest w trakcje obsługi bądź świadczenie zostało przyznane.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments