Tomasz Rzymkowski pełnomocnikiem Rządu do spraw kształcenia ogólnego i nadzoru pedagogicznego

22 stycznia Minister Edukacji i Nauki Przemysław Czarnek wręczył Tomaszowi Rzymkowskiemu powołanie na Sekretarza Stanu w MEiN oraz Pełnomocnika Rządu do spraw kształcenia ogólnego i nadzoru pedagogicznego.

 

Tomasz Rzymkowski startował w wyborach parlamentarnych z okręgu sieradzkiego, do którego należy powiat wieruszowski. Zgromadził 20 752 głosy.

Do jego zadań należeć będzie m.in.:

1) koordynacja działań w zakresie kształcenia ogólnego, w tym analiza rozwiązań organizacyjno-prawnych dotyczących funkcjonowania szkół i przedszkoli (z wyłączeniem specjalnych i integracyjnych), w szczególności organizacji roku szkolnego, statutów przedszkoli i szkół, obowiązku nauki i społecznych organów szkoły;

2) analiza obowiązujących przepisów prawa i istniejących rozwiązań w zakresie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz systemu zewnętrznego oceniania;

3) koordynacja prac związanych z opracowaniem standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela i kwalifikacjami nauczycieli, a także uznawaniem kwalifikacji do wykonywania zawodu regulowanego nauczyciela nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej;

4) analiza obowiązujących przepisów prawa i istniejących rozwiązań dotyczących nadzoru pedagogicznego, identyfikowanie problemów w tym zakresie oraz formułowanie wniosków, w tym nadzorowania działalności kuratorów oświaty w zakresie sprawowania nadzoru pedagogicznego;

5) nadzór nad funkcjonowaniem bibliotek pedagogicznych oraz Centralną Komisją Egzaminacyjną, z wyłączeniem egzaminów zawodowych, egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie oraz egzaminów eksternistycznych.

Poseł na Sejm VIII i IX kadencji. W obecnej kadencji pracuje w Komisji Łączności z Polakami za Granicą, Komisji Ustawodawczej oraz Komisji Regulaminowej, Spraw Poselskich i Immunitetowych.

www.gov.pl
Ten wpis został opublikowany w kategorii Z kraju. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments