II miejsce Mikołaja Michalczyka w Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym

W dniach 5-7 maja 2021 r. odbyły się XIX Gorlickie Konfrontacje Akordeonowe, posiadające formułę konkursu akordeonowego o randze ogólnopolskiej. Tegoroczna jego edycja wyjątkowo odbyła się w formie zdalnej, co spotkało się z dużym zainteresowaniem.

 

 

Organizatorem Gorlickich Konfrontacji jest Centrum Edukacji Artystycznej -– jednostka powołana do sprawowania nadzoru pedagogicznego nad publicznymi i niepublicznymi szkołami i placówkami artystycznymi w Polsce. O wysokiej randze tego konkursu świadczy chociażby fakt, że znalazł się on (wśród nielicznych w tej specjalności) w wykazie międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów szkolnictwa artystycznego rekomendowanych przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Konkurs adresowany jest do uczniów szkół muzycznych I i II stopnia oraz studentów wyższych uczelni muzycznych. Odbywa się w kilku kategoriach solistów i zespołów kameralnych z udziałem akordeonu. Do tegorocznej jego edycji zgłosiło się aż 124 solistów  i 16 zespołów.

Po raz pierwszy w Gorlickich Konfrontacjach Akordeonowych udział wzięli również uczniowie klasy akordeonu p. Sławomira Mocha Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Aleksandra Tansmana w Kępnie: Wiktoria Habrajska z kl. III cyklu 6-letniego, Florian Taras z kl. V i Mikołaj Michalczyk z kl. VI. Cała trójka godnie reprezentowała Szkołę. Uczestników Gorlickich Konfrontacji Akordeonowych oceniało sześcioosobowe Jury, reprezentowane przez wybitnych akordeonistów, profesorów akademii muzycznych i doświadczonych pedagogów. Komisji przewodniczył prof. dr hab. Klaudiusz Baran – Jego Magnificencja Rektor Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.

Laureatem II miejsca ex aequo został Mikołaj Michalczyk. Sukces Mikołaja wydaje się tym większy, że jako czternastolatek w kategorii do lat 16 konkurował z akordeonistami o dwa lata od siebie starszymi. Serdecznie gratulujemy!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kępno. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments