Jak geotargetować w Google żeby zarabiać? Poznaj kluczowe porady specjalistów!

Prowadzenie działań marketingowych w wyszukiwarce Google daje możliwość skutecznej promocji praktycznie każdemu przedsiębiorcy. Pod warunkiem, że kampanie tworzone są zgodnie ze sztuką. Działając samodzielnie można szybko wpaść w jedną z kilku niezwykle popularnych pułapek.

W tym przypadku do tablicy wywołujemy geotargetowanie reklam. Czy wiedziałeś, że dbając o prawidłowe kierowanie komunikatów dbasz jednocześnie o optymalizację budżetów oraz o trafność promocji? Przeczytaj artykuł!

Wyświetlaj kampanię Google Ads tam, gdzie jest to najbardziej opłacalne

Wybrany przez Ciebie bądź specjalistów sposób kierowania kampanii to bez wątpienia jeden z najważniejszych czynników, wpływających na realną skuteczność reklam w Google Ads. Możesz postawić bowiem tutaj na dwie opcje: ograniczone geotargetowanie bądź uruchomienie promocji na całe województwo bądź też cały kraj. Efektywność lokalizowania kampanii płatnych jest mocno uzależniona przede wszystkim od rodzaju prowadzonego biznesu. Jeżeli jesteś właścicielem firmy usługowej na terenie konkretnego miasta, emitowanie reklamy z ogólnopolskim zasięgiem zupełnie mija się z celem. Obsłużenie Klienta z drugiego krańca Polski będzie nieopłacalne a pieniądze wydane w Google Ads wylądują w kategorii błędnych zapytań. Działa to w dwie strony.

Sklep internetowy sprzedający wybrane produkty na cały kraj nie powinien być promowany wyłącznie w jednym mieście, województwie czy rejonie. W ten sposób stracisz szansę na skuteczne docieranie do setek, jak nie tysięcy potencjalnych odbiorców. Skoro o strategii geotargetowania wiesz już wszystko, czas przejść do praktyki – ustawienia kampanii. Tutaj doświadczeni specjaliści z AFTERWEB radzą obrać dwie ścieżki: wybranie lokalizacji z poziomu panelu bądź uruchomienie reklam z zasięgiem ogólnopolskim z dodatkiem nazwy miasta bądź województwach w słowach kluczowych. Odpowiednia optymalizacja fraz pod geotargetowanie to zabieg zarezerwowany dla kampanii tekstowej. W pozostałych przypadkach warto odwiedzić ustawienia w narzędziu Ads.

Marząc o tytule lokalnego lidera sprzedaży postaw na regionalne pozycjonowanie

„Podczas regionalnego pozycjonowania strony internetowej mamy do czynienia z koniecznością wyselekcjonowania fraz kluczowych, zawierających dodatek geolokalizacyjny. Może być to nazwa miasta, województwa bądź w przypadku większych miejscowości nawet konkretnej dzielnicy. W ten sposób zmniejszasz grono potencjalnych odbiorców wyłącznie do tych, którzy mogą przynieść firmie realny zysk w postaci pozyskania nowych zleceń lub koszyków sprzedażowych.”

Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Organiczne pozycjonowanie firmowej witryny nie zostaje dłużne usłudze płatnych linków. Tutaj również każdy przedsiębiorca ma możliwość reklamowania biznesu na rynku lokalnym lub ogólnopolskim. Mierz jednak siły na zamiary, bowiem przeważnie rywalizacja z najgroźniejszą konkurencją w całej Polsce wiąże się z koniecznością dużego nakładu finansowego i wydłużonego czasu oczekiwania na rezultat działań SEO. Lokalne pozycjonowanie stron internetowych w naturalny sposób zmniejszy poziom rywalizacji, jednakże nie powinno to oznaczać zminimalizowania szansy na osiągnięcie satysfakcjonujących wyników sprzedaży.

Podstawą i solidnym fundamentem przy lokalnym pozycjonowaniu stron internetowych są słowa kluczowe. Ich precyzyjny dobór może świadczyć o spektakularnym sukcesie bądź porażce reklamy. W trakcie ich selekcji używaj sprawdzonych narzędzi oraz staraj się przewidywać przyszłe trendy. To najlepszy sposób na profesjonalne ustawienie marketingu w Google.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments