Praktycznie na WoS-ie….w LO

_DSC0032 (Copy)Niecodzienny charakter miała wizyta radcy prawnego na zajęciach z wiedzy o społeczeństwie w wieruszowskim liceum ogólnokształcącym. Uczniowie klasy I b wraz z wychowawcą zaprosili do siebie na lekcję zawodowego radcę prawnego. Spotkanie miało przybliżyć humanistom jak wygląda praca w realiach polskiego prawa ale także jak wyglądała droga Pani Marzeny Piluch – Tyca do osiągnięcia sukcesów zawodowych.

 

W ramach lekcji WOS-u dowiedzieli się wielu nowych informacji na temat kierunku studiów prawniczych, wyboru najważniejszych przedmiotów by móc ubiegać się o miejsce na różnych Uniwersytetach oraz o samych zadaniach i obowiązkach radcy prawnego, adwokata czy sędziego.

„Trzeba nauczyć się uczyć…” dodała Pani Piluch-Tyca, uświadamiając, że zawody ściśle związane z prawem nie należą do najłatwiejszych. Przedmioty humanistyczne należą do grupy nauk interdyscyplinarnych, czyli takich gdzie trzeba mieć w sobie wyrobioną samodyscypliną do uczenia się w domu. Uczniowie mogli dotrzeć nie tylko do wiedzy książkowej, ale także praktycznej, o których z zaangażowaniem opowiedziała pani prawnik.

Usłyszeli o najciekawszych, a zarazem najcięższych postępowaniach w jej karierze. Rozmawiali na tematy dzisiejszych, polskich systemów prawnych porównując je do zagranicznych jak i stosowania kar na świecie. W trakcie zadawania pytań można było dowiedzieć się o sprawach prawnych, które mogłyby pojawić się na drodze każdego z nas. Spotkanie zakończono krótką debatą na temat polskiego więziennictwa i podziękowaniem za poświęcony czas. Cykl spotkań z osobami z różnych zawodów to z pewnością wyjście szkoły z jej konserwatywnych ram uczenia, to praktyczna strona zdobywanej wiedzy.

Zajęcia w takiej formie mają przybliżyć i pomóc w przyszłych decyzjach młodym ludziom, którzy po ostatniej reformie edukacji wyboru swojej drogi zawodowej muszą dokonywać już po klasie pierwszej liceum.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments