Fundusz sołecki na 2016 rok

1Informujemy mieszkańców Sołectw Gminy Wieruszów o wysokości środków finansowych funduszu sołeckiego przypadających na dane sołectwo w 2016 roku:

 

 

Przypominamy Państwu, że aby sołectwo otrzymało środki z funduszu sołeckiego w 2016 roku musi zostać wcześniej zwołane zebranie wiejskie, na którym zostanie uchwalony wniosek o przyznanie środków z funduszu sołeckiego. Wniosek może być uchwalony z inicjatywy sołtysa, rady sołeckiej lub co najmniej 15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa. Wniosek powinien zawierać wskazanie przedsięwzięć przewidywanych do realizacji na obszarze sołectwa w ramach środków określonych dla danego sołectwa, wraz z oszacowaniem ich kosztów i uzasadnieniem. Zadanie powinno jasno określać realny koszt (np. budowa 50 m odcinka drogi o wartości kosztorysowej 2 tys. zł) Należy pamiętać aby wysokość kosztów wskazanych we wniosku nie była wyższa niż ta, która została określona dla danego sołectwa.

Uchwalony wniosek sołtys przekazuje burmistrzowi w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok, w którym chcemy otrzymać pieniądze, celem uwzględnienia go w projekcie budżetu gminy, czyli wniosek należy uchwalić na zebraniu wiejskim do 30 września 2015 roku.

Środki funduszu mogą zostać przeznaczone na realizację przedsięwzięć, które są zadaniami własnymi gminy, służą poprawie warunków życia mieszkańców sołectw i są zgodne ze strategią rozwoju gminy.
http://bip.wokiss.pl/wieruszowm/zasoby/files/uchwaly/2014/uchwala_332.pdf

Ustawa o funduszu sołeckim

Wniosek

 

źródło:http://www.wieruszow.pl/

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Wieruszów. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments