„Bliżej matury”

img_0854-copyDnia 25 listopada 2015 roku w naszej szkole odbyła się I edycja warsztatów maturalnych z języka polskiego pod hasłem „Bliżej matury”. Wzięło w niej udział 63 uczniów z klas maturalnych liceum ogólnokształcącego i technikum. Celem warsztatów było zachęcenie przyszłych maturzystów do systematycznej pracy, powtórek oraz pracy z arkuszami maturalnymi i zestawami pytań z matury zewnętrznej jak i wewnętrznej z poprzednich lat. Pomysłodawczynią takiej formy pracy z młodzieżą była pani Maria Połomska – Wojtasik, natomiast współtwórczyniami ciekawych zajęć zostały panie: Aleksandra Kowalek i Weronika Gałecka. O zapotrzebowaniu na taką formę zajęć świadczy fakt, że listy chętnych uczestników zostały zamknięte już drugiego dnia po ogłoszeniu terminu odbywania się zajęć, o których informowano w komunikatach i plakatach rozwieszonych na terenie szkoły.

img_0887-copy
Warsztaty rozpoczęły się o godz. 15.00 w świetlicy szkolnej. Tam uczestnicy zapoznali się z podziałem na grupy, otrzymali również identyfikatory i teczki na materiały dydaktyczne. Przyszłych maturzystów powitała pani Maria Połomska – Wojtasik, która przedstawiła cel i plan szkolenia. Następnie pani Aleksandra Kowalek w zwięzłej prezentacji multimedialnej przypomniała formułę egzaminu maturalnego z języka polskiego w części pisemnej i ustnej, zwracając uwagę na charakter prowadzonych zajęć warsztatowych w trzech blokach tematycznych. Pani dyrektor Bogumiła Drobina dokonała uroczystego otwarcia I edycji warsztatów „Bliżej matury” i wraz z vice-dyrektorami życzyła uczestnikom owocnej pracy, która z pewnością przełoży się na wynik czekającej ich matury.
Zajęcia odbywały się w trzech salach lekcyjnych: 132, 137 i 31. W sali 31 miały miejsce zajęcia dotyczące pierwszej części arkusza tzn. czytania ze zrozumieniem. Prowadząca – pani Weronika Gałecka zwróciła uwagę na dokładne odczytywanie poleceń 
i umiejętne formułowanie odpowiedzi. Nad kłopotliwymi zadaniami pracowano wspólnie, a wnioski zamieszczano na flipchartach. W sali 132 pani Aleksandra Kowalek prowadziła zajęcia dotyczące rozprawki problemowej i interpretacyjnej. Przypomniała uczestnikom zasady tworzenia tych dwóch form wypowiedzi pisemnej, prezentując metodę tak zwanych „6 kroków”, która okazała się bardzo czytelna i przydatna dla młodzieży. Natomiast w sali 137 pani Maria Połomska – Wojtasik prowadziła zajęcia przygotowujące do matury ustnej z wykorzystaniem tekstu ikonograficznego, literackiego i językowego o różnym stopniu trudności. W bardzo krótkiej prezentacji multimedialnej zwróciła uwagę na czas przygotowania wypowiedzi, czas prezentacji i czas rozmowy prowadzonej przez egzaminatorów, jak również na tak zwaną mowę ciała podczas egzaminu ustnego. Wypracowane wnioski podczas zajęć uczniowie zamieszczali na flipchartach.
Końcowym etapem warsztatów było wypełnienie przez uczestników ankiety ewaluacyjnej. Analiza wyników ankiety pozwala wyrazić przekonanie o potrzebie organizowania zajęć warsztatowych dla uczniów w przyszłości.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kępno. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments