Konferencja prasowa Burmistrza Miasta i Gminy Kępno

Konferencja prasowa odbyła się we wtorek 24.10.2017 r. w sali narad w UMIG Kępno. W konferencji udział wzięli: Burmistrz MiG Kępno Piotr Psikus, Wiceburmistrz Artur Kosakiewicz, Joanna Karwan, Dariusz Kowalski sekretarz Rady Nadzorczej ZZO Olszowa, oraz lokalne media.

Podczas konferencji omówiono następujące tematy:
1. Podsumowanie debaty na temat systemu gospodarki odpadami na terenie gminy Kępno.
2. Dotacje dla Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kępnie
3. Zaakceptowany plan Rewitalizacji
4. Modernizacja Kina Sokolnia w Kępnie.
5. Kępińska Karta Seniora

Ad. 1. Podsumowanie debaty na temat systemu gospodarki odpadami na terenie gminy Kępno.

W środę 18 października odbyło się wspólne posiedzenie wszystkich komisji Rady Miejskiej w Kępnie. Na tym posiedzeniu jednym z głównym punktów było omówienie i podsumowanie tego co do tej pory w gospodarce odpadowej na terenie Miasta i Gminy Kępno od wprowadzenia tzw. rewolucji śmieciowej się stało. Na to spotkanie oprócz radnych zostali zaproszeni parlamentarzyści, prezes ZZO Olszowa Marzena Koppenberg, prezes Spółdzielni Lokatorsko – Własnościowej, prezesi ogrodów działkowych z terenu Gminy Kępno, przedstawiciele Rady Seniorów, Rady Sportu oraz sołtysi z naszej gminy.
Na tym spotkaniu podsumowaliśmy to wszystko, co w tym okresie w systemie gospodarki odpadami się stało. Przedstawiliśmy materiał zawierający m.in. zestawienie ilości odbieranych odpadów z terenu gminy Kępno w rozbiciu na poszczególne frakcje. Z materiału wynika, że ilość materiałów odbieranych z terenu nieruchomości jest mniej więcej na zbliżonym poziomie za to zwiększa się ilość odpadów selektywnychmówił wiceburmistrz.

System gospodarki odpadami działa od 1 lipca 2013 roku. Porównując strumień głównych frakcji odpadów odbieranych od mieszkańców w latach 2014 – 2016 można zauważyć, że łączna masa odpadów powoli, aczkolwiek systematycznie rośnie. Pocieszający jest fakt, że najbardziej wzrosła masa odbieranych odpadów frakcji suchej (z ok. 1000 Mg do prawie 1400 Mg) co świadczy o poprawie jakości segregacji odpadów. To jest nasz sukces. Dzięki tym działaniom jakie podejmujemy mieszkańcy gminy Kępno coraz skuteczniej segregują odpady, a ma to swoje przełożenie na koszty działania całego systemu. Pozostałe frakcje, czyli frakcja mokra, szkło oraz odpady wielkogabarytowe pozostają na zbliżonym poziomie. W tym materiale jest zestawienie ile płaciliśmy za odpady w poszczególnych latach są pokazane koszty, co jest głównym kosztem w gospodarce odpadami. I jak się to zmieniało w latach. Mamy dwa podstawowe koszty. Koszt zebrania odpadów i koszty zagospodarowania. Procentowo, najwięcej odbieramy i zagospodarowujemy odpadów frakcji mokrej (mieszane odpady komunalne) – 70%. Następne są odpady frakcji suchej – 18%, szkło – 5%, wielkogabaryty – 3%.

Z zestawień udostępnionych przez Zakład Zagospodarowania Odpadów w Olszowie wynika, że najwięcej odpadów mokrych powstało w Gminie Kępno, 18,8 kg/mieszkańca/miesiąc. Podobne ilości trafiły do ZZO z Gminy Oleśnica – 18,7 kg oraz gminy Bralin – 18,4 kg. Także odpadów frakcji suchej Gmina Kępno dostarczyła do ZZO najwięcej bo 4,7 kg/mieszkańca/rok. Kolejna Gmina – Perzów oddała połowę masy z Gminy Kępno – 2,4 kg. Jeśli chodzi o opłaty to naliczane stawki w gminach są różne, naliczane albo od osoby albo od gospodarstwa domowego i różna też jest częstotliwość odbioru odpadów. Dochodzi też ilość usług. W cenie dostarczane są u nas 3 pojemniki. Są różnice w kosztach i proste porównanie jest bardzo trudne, nie odzwierciedla co za ta opłatę od samorządu otrzymujemy.

Od 2014 roku, wpływy z opłaty śmieciowej nie równoważą kosztów funkcjonowania systemu. Zgodnie z protokołem kontroli Regionalnej Izby Obrachunkowej, w 2016 roku, różnica między wpływami a kosztami wyniosła – 130.358,05 zł. Gmina podejmuje działania zmierzające do zmniejszenia tej różnicy poprzez:
– prowadzenie kontroli segregacji odpadów – skontrolowano prawie 1000 nieruchomości i wysłano ponad 650 informacji o nieprawidłowej segregacji. Lepsza segregacja to więcej odpadów suchych a mniej frakcji mokrej – mniejsze opłaty za zagospodarowanie do ZZO.
– prowadzenie kontroli poprawności złożonych deklaracji – prowadzono ponad 200 postępowań w sprawie zwiększenia liczby osób zgłoszonych w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami.
Powyższe działania doprowadziły do zwiększenia liczby osób z 19.739 w styczniu 2016 roku do 22 354 w październiku 2017.

Biorąc pod uwagę stawkę za odbiór odpadów komunalnych trzeba pamiętać, że wpływ na nią, oprócz masy odbieranych odpadów, także częstotliwość odbioru odpadów oraz fakt, że to gmina zapewnia pojemniki. Sam koszt dzierżawy kompletu pojemników wynosi od 1,50 zł do 3 zł od gospodarstwa domowego. To co nas w przyszłości jeszcze czeka to nowe rozporządzenie Ministra Środowiska, od 1 lipca 2019 roku będziemy zobowiązani do wdrożenia tego rozporządzenia na mocy, którego będziemy musieli odbierać 5 frakcji dodatkową frakcją będzie papier i bioodpadymówił wiceburmistrz.

Wnioski z debaty – zwiększyć zwiększyć segregacja a jak to zrobić – edukacja.

Co było podstawą do takiego sprawozdania? Jeśli chodzi o sprawozdanie to jest obowiązek ustawowy, takie sprawozdanie co pół roku, co rok musi być robione czyli podsumowanie tego co było z zeszłym roku, jest to pewnego rodzaju przygotowanie planu gospodarki odpadami na kolejny rok na województwo wielkopolskie. Jeśli spojrzymy na bip to możemy zobaczyć jak wygląda progres gospodarowania odpadami z roku na rok np. w gminie Kępno. W każdej gminie udostępnione jest to na bipie i każdy ma dostęp do tych informacji. W kwestii działalności operacyjnej zmian, które cały czas następują w tej gospodarce odpadami cel jest jeden: utrzymać cenę, bo na pewno pójdą w górę w perspektywie czasu, ale niekoniecznie w Kępnie.

Sytuacja jest tego rodzaju, burmistrz ma taka strategię, że musimy zmniejszyć ilość odpadów produkowanych na jednego mieszkańca. Wychodzi nam obecnie 220 kg/na jednego mieszkańca w ciągu roku. W małych miejscowościach jest odpadów w granicach 200-260. Jeśli podnieśliśmy ilość deklaracji o 2500 sztuk to powoduje nam, że cena od 1 tony odpadów spada, bo rozkłada się na większą liczbę mieszkańców. Drugi ważny aspekt gospodarki odpadami to edukacja. Na edukację możemy pozyskać dotację z WFOŚ

Podjęta została decyzja, że w gminie Kępno oddajemy do ZZO wszystkie frakcje odpadów. Burmistrz stwierdził, że lepiej oddać do zakładu wszystko, bo jeśli zakład handluje dużą ilością odpadów to może uzyskać lepszą cenę i udało nam się zyskać lepszą cenę przy wjeździe na bramę.

Ostatni przetarg na wywóz był na dłuższy okres czasu, bo jest do połowy 2019 r. Niektórym gminom kończy się przetarg to nowy musi rozpisać na nowych zasadach. W nowych rozdaniach 2018 roku to się zacznie w gminach pewnego rodzaju rewolucja jeśli chodzi o ceny, bo np. wymiana kubłów na inne kolory zwiększy koszty. Patrząc na tą strategię cenową i budżetową wydaje mi się, że powinniśmy bez podwyżek jeśli chodzi o odpady wylądować bezpiecznie w 2019 roku wyjaśniał D. Kowalski.

W gospodarce odpadami ciągle mamy deficyt nieduży (stratę od 4 lat) na poziomie 130 tysięcy złotych i jest w granicach do przyjęcia. My działamy na kilku frontach jednocześnie. Ta debata jest wynikiem tego, że radni dostali materiały domagając się takiego spotkania od dłuższego czasu się tego domagali. Wniosek z debaty – wszyscy doszli do tego, że najważniejsza jest edukacja na którą pozyskaliśmy środki zewnętrzne i środki spółki. Z materiałów wynika jednoznacznie, że gmina Kępno dostarcza wszystkie odpady. W spółce ma 36% udziałów jest dominującym udziałowcem. Doprowadzono do tego, że ci wszyscy, którzy dostarczają wszystkie odpady do ZZO Olszowa wszystkie frakcje muszą mieć jakąś ulgę upust od tych, którzy dostarczają tylko mokre odpady, bo suche i szkło sami sprzedają. Ci co dostarczają wszystkie frakcje płacą na bramie 217 zł za tonę a ci co dostarczają mokre 280 zł od tony. Ktoś by powiedział macie pieniądze to możecie obniżyć stawki. Ale te działania są krótkofalowe i przy dalszych działaniach uda się nam ten deficyt zniwelować. Mamy nieduży deficyt, ale gdyby było na plusie to RIO zażądała by sama obniżenia tej taryfy. Wiemy, że gospodarka odpadami musi się zbilansować. Wpływy z podatków płacone przez każdego z nas muszą pokryć koszty systemu. Większość ludzi segreguje odpady. W naszym interesie jest by zwiększyć ilość segregowanych odpadów, stąd akcja edukacyjna i działania kontrolne dodał burmistrz.

Ad. 2. Dotacje dla Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

Projekt „Razem z Szansą – wzrost dostępności usług opiekuńczych i wsparcie opiekunów faktycznych w Gminie Kępno”.

Kwota dofinansowania 1.635.814, 95 zł wartość projektu ogółem 1.721.910,48 zł., więc dotacja to 95% kosztów projektu.

Projekt „miękki” Gminy Kępno złożony w konkursie w ramach WRPO2014+ Poddziałanie 7.2.2 Usługi społeczne i zdrowotne pozytywnie przeszedł ocenę formalno – merytoryczną i został wybrany do dofinansowania. Umowa o dofinansowanie realizacji projektu zostanie podpisana, jeżeli do dofinansowania zostanie zatwierdzony również zintegrowany z nim projekt inwestycyjny, który Gmina planuje złożyć w konkursie w ramach WRPO 2014+, Poddziałanie 9.1.2. Infrastruktura społeczna. Nabór wniosków projektowych w tym konkursie trwa do 24 listopada 2017 r. W przypadku zatwierdzenia do dofinansowania obu projektów w Kępnie powstanie nowy klub seniora wraz z centrum wsparcia opiekunów faktycznych. Obiekt ten będzie miał powierzchnie 550 m2.

Celem zatwierdzonego już przez Urząd Marszałkowski projektu „miękkiego” „Razem z Szansą – wzrost dostępności usług opiekuńczych i wsparcie opiekunów faktycznych w Gminie Kępno” jest zwiększenie dostępności usług opiekuńczych dla niesamodzielnych osób starszych w Gminie Kępno i wsparcie opiekunów faktycznych, co spowoduje zwiększenie liczby osób objętych usługami opiekuńczymi w formie stacjonarnej opieki dziennej w klubie seniora oraz usługami opiekuńczymi w miejscu zamieszkania. Projekt skierowany jest do osób starszych niesamodzielnych, w szczególności zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, doświadczających wielokrotnego wykluczenia społecznego, przede wszystkim osób niesamodzielnych, których dochód nie przekracza 150% właściwego kryterium dochodowego i ich opiekunów faktycznych.

Zaplanowano następujące działania:
1. Prowadzenie klubu seniora: utworzenie nowych miejsc w klubie i pokrycie kosztów bieżącego funkcjonowanie klubu.
2. Usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania: świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania.
3. Prowadzenie Centrum Wsparcia Opiekunów (CWO): utworzenie i bieżące funkcjonowanie 4 miejsc krótkookresowego pobytu dziennego/całodobowego dla osób niesamodzielnych
-utworzenie i bieżące funkcjonowanie wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego
-prowadzenie poradnictwa psychologicznego i prawno-socjalnego, szkoleń
-organizacja spotkań grup wsparcia
Projekt ma być realizowany w partnerstwie Gminy Kępno/MGOPS i Spółdzielni Socjalnej „Szansa”.

Projekt jest zintegrowany z projektem inwestycyjnym, w ramach którego planowane jest wybudowanie infrastruktury społecznej niezbędnej na potrzeby prowadzenia klubu seniora i centrum wsparcia opiekunów.
Projekt odpowiada na potrzeby w świadczeniu usług społ. z uwzględnieniem trendów demograficznych i poziomu dostępności usług społecznych w Gminie Kępno w oparciu o analizę przeprowadzoną przez MGOPS.

Ad. 3. Zaakceptowany plan Rewitalizacji Lokalny Program Rewitalizacji Miasta i Gminy Kępno na lata 2017-2023

Lokalny Program Rewitalizacji Miasta i Gminy Kępno na lata 2017-2023 został wpisany do Wykazu programów rewitalizacji gmin województwa wielkopolskiego w dniu 11.10.2017 r. Wpisanie na wykaz umożliwia ubieganie się o środki unijne przewidziane na wsparcie realizacji projektów rewitalizacyjnych m.in. w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Poddziałanie 9.2.1 Rewitalizacja miast i ich dzielnic, terenów wiejskich, poprzemysłowych i powojskowych (Priorytet Inwestycyjny 9b). Z kolei – w innych działaniach WRPO 2014+ oraz w innych programach pomocowych przewidziano preferowanie projektów rewitalizacyjnych wskazanych w programie rewitalizacji.

Program obejmuje następujące przedsięwzięcia i projekty:
Przedsięwzięcie 1. Rewitalizacja dzielnicy Kamsiatka (Kamczatka)
1.1. Przywrócenie dawnej świetności byłej dzielnicy żydowskiej w Kępnie (Kamsiatka) oraz adaptacja zdewastowanej synagogi na salę koncertowo wystawową
1.2. Multimedia w synagodze
1.3. Organizacja cyklu koncertów „Trzy kultury – Kępno dawniej i dziś”
1.4. Przebudowa infrastruktury technicznej wodno- kanalizacyjnej i drogowej na obszarze dawnej dzielnicy żydowskiej
1.5. Przebudowa infrastruktury technicznej w sieci ciepłowniczej na obszarze dawnej dzielnicy żydowskiej
1.6. Organizacja cyklu imprez „Żydowskie wieczory kulturalne”
1.7. Organizacja cyklu koncertów „Kępno dawniej i dziś”
Przedsięwzięcie 2. Przebudowa Biblioteki Samorządowej wraz z otoczeniem
2.1. Remont i kompleksowa przebudowa Biblioteki, przystosowanie budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażenie wnętrz w nowoczesne rozwiązania sprzyjające promowaniu czytelnictwa
2.2. Utworzenie „Multimedialnej czytelni młodego mieszkańca”
Przedsięwzięcie 3. Kultura kluczem do rewitalizacji
3.1. Adaptacja budynku dawnego dworca PKP (Zachód) oraz części bocznicy kolejowej na potrzeby Kępińskiego Ośrodka Kultury
3.2. Organizowanie zajęć i wydarzeń artystycznych (koncertów, wystaw, warsztatów, kółek zainteresowań itp.)
3.3. Termomodernizacja budynku Kina Sokolnia
3.4. Zagospodarowanie na cele społeczne terenu przy kinie Sokolnia – parking wielopoziomowy wraz z infrastrukturą
3.5. Budowa ciągu pieszo-rowerowego na nieczynnej linii kolejowej 307 Kępno-Namysłów w celu poniesienia aktywności mieszkańców obszaru rewitalizacji
3.6. Prowadzenie cyklicznych zajęć z edukacji kulturalnej
3.7. Stworzenie zewnętrznej infrastruktury kulturalno-animacyjnej umożliwiającej realizowanie działań społecznych oraz sportowych
3.8. Przebudowa bocznicy kolejowej na parking buforowy – parking miejski.
Przedsięwzięcie 4. Tereny zielone na nowo
4.1. Uporządkowanie Parku 700-lecia oraz dostosowanie przestrzeni do funkcji rekreacyjno-wypoczynkowej
4.2. Przywrócenie dawnej świetności Parku Starościańskiego, stworzenie ogrodu zimowego i czytelni na wolnym powietrzu umożliwiającej organizację „Kulturalnych wieczorów dyskusyjnych”, Organizacja otwartych spotkań wspólnego czytania i dyskusji nad książką.
4.3. Rewitalizacja zabytkowego parku miejskiego
4.4. Rewitalizacja terenów zielonych osiedla 700-lecia
4.5. Stawy Morka otwarte dla mieszkańców
4.6. Rewitalizacja terenów zielonych osiedla Odrodzenia
4.7. Skwerek Al. Marcinkowskiego
4.8. Prywatny Dom Seniora na ul. Poznańskiej
4.9. Zakup rowerów dla straży miejskiej i policji
Przedsięwzięcie 5. Rozwój oferty pomocy społecznej
5.1. Budowa nowej infrastruktury społecznej na rzecz polityki senioralnej oraz aktywizacji osób z niepełnosprawnościami
5.2. Projekt „Skuteczne wsparcie”
5.3 Prowadzenie i rozszerzenie działań klubu seniora
5.4 Działalność Centrum Wsparcia Opiekunów
5.5 Działalność Środowiskowego Domu Samopomocy
5.6. Utworzenie świetlicy środowiskowo-socjoterapeutycznej
Przedsięwzięcie 6. Rewitalizacja Krążkowych
6.1. Remont budynku wraz termomodernizacją oraz zagospodarowaniem terenu obiektu użyteczności publicznej centrum socjalnego
6.2. Rozbudowa infrastruktury rekreacyjnej i sportowej w Sołectwie Krążkowy
Przedsięwzięcie 7. Poprawa warunków technicznych Infrastruktury edukacyjnej
7.1. Stworzenie warunków technicznych do realizacji nowej oferty zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 w Kępnie
7.2. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej przedszkola 5 i 2 oraz Szkoły Podstawowej nr 1 w Kępnie
Przedsięwzięcie 8. Rewitalizacja budynków mieszkalnych, realizowane na Podobszarze rewitalizacji I. Rynek i okolice oraz Podobszarze rewitalizacji II. Przedmieście
8.1. Nowe inwestycje w poprawę warunków mieszkaniowych mieszkańców Podobszaru rewitalizacji I. Rynek i okolice
8.2. Nowe inwestycje w poprawę warunków mieszkaniowych mieszkańców Podobszaru rewitalizacji II. Przedmieście.
Obszar rewitalizacji Miasta i Gminy Kępno obejmuje łącznie 185,6 ha, przy czym powierzchnia całej gminy wynosi 11 570 ha. Oznacza to, iż obszar rewitalizacji stanowi 1,6% łącznej powierzchni Miasta i Gminy Kępno. Obszar rewitalizacji zamieszkiwany jest przez 6 174 osoby, czyli 25,03% ogółu mieszkańców (na 2016 roku Miasto i Gminę Kępno zamieszkiwało 24 666 mieszkańców):
Podobszar rewitalizacji I. Rynek i okolice obejmujący obszar 72,2 ha, zamieszkały przez 3 427 mieszkańców
Podobszar rewitalizacji II. Przedmieście obejmujący obszar 62,2 ha, zamieszkały przez 2 223 mieszkańców
Podobszar rewitalizacji III. Krążkowy, na który składa się miejscowość Mianowice obejmująca obszar 44,4 ha, zamieszkała przez 524 mieszkańców oraz przysiółek Olendry o powierzchni 6,8 ha, zamieszkała przez 103 mieszkańców.

Realizacja programu w perspektywie lat ma doprowadzić do realizacji wizji, w której obszar zdegradowany jest miejscem aktywizacji społeczność lokalnej. Dzięki zrealizowanym działaniom rewitalizacyjnym inwestycyjnym i „miękkim” dostrzec można spadek zidentyfikowanych problemów społecznych. Dzięki rozwojowi infrastruktury mieszkaniowej i publicznej możliwe jest świadczenie usług społecznych, kulturalnych i rekreacyjnych na najwyższym poziomie. Dbając o zieleń z właściwym jej wyeksponowaniem, obszar rewitalizacji jak i całe Miasto i Gmina zachowa ciągłość lokalnej osnowy ekologicznej oraz wzmocni swój wizerunek, gwarantując dalszy zrównoważony rozwój. Centrum miasta wraz z synagogą stanowią potencjał dla realizacji licznych działań aktywizacyjnych i budujących lokalną tożsamość mieszkańców Kępna.

Program Rewitalizacji został zatwierdzony na sesji Rady Miejskiej w dn. 31.08.2017 r., a następnie został pozytywnie oceniony przez Zespół ds. Rewitalizacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego.

Na potrzeby opracowania programu powołany został Zespół ds. Rewitalizacji oraz zaangażowana firma ekspercka STREFAPLUS z Warszawy. Przygotowanie Programu zrealizowane zostało w ramach projektu pn. Opracowanie Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Kępno na lata 2017-2023współfinansowanego w 85% ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna na lata 2014-2020 w ramach projektu pn. Wsparcie dla programów rewitalizacji gmin w ramach perspektywy finansowej 2014-2020 oraz w 15% z budżetu państwa.

Ad. 4. Modernizacja Kina Sokolnia w Kępnie

Rozpoczyna się kolejny III etap modernizacji Kina Sokolnia w Kępnie. W Ratuszu dniu 12.10.2017 r. została podpisana umowa na wykonanie trzeciego etapu modernizacji kina Sokolnia w Kępnie. Inwestycja realizowana będzie przez firmę KiK Sp. z o.o., Sp. K. z Ostrzeszowa. Trzeci etap modernizacji kina Sokolnia w Kępnie dotyczy wykonania przebudowy oraz termomodernizacji budynku w zakresie robót elewacyjnych, dachowych oraz zagospodarowania terenu wokół budynku kina. Odnowiona zostanie elewacja budynku, schody zewnętrzne, pochylnie oraz powstanie plac rekreacyjny z ławeczkami. Elewacja będzie identyczna jak Hali Widowiskowo-Sportowej oraz budowanej krytej pływalni. Wartość inwestycji 1.225.280,24 zł brutto. Środki pochodzą z budżetu gminy. Termin wykonania inwestycji 30.06.2018 r. Oprócz remontu elewacji, powstanie także z boku kina (tam gdzie obecnie znajdują się garaże) miejsce, gdzie będzie można oczekiwać np. po zakupie biletu na swój seans. Projekty uwzględniają kolorystykę, jaka zostanie zastosowana podczas remontu.

Przetarg na remont zewnętrznej części budynku kina „Sokolnia” wygrała ta sama firma, która aktualnie kończy remont Hali Kępińskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Inwestorem przedsięwzięcia jest Kępiński Ośrodek Kultury.

W pierwszym etapie zmodernizowane zostały sala kinowa, hol wejściowy oraz toalety. W drugim wyremontowano przeznaczone na garderoby dla artystów podscenie oraz pomieszczenia znajdujące się na pierwszym piętrze.

– Teraz przyszła kolej na ostatni etap – mówi wiceburmistrz Artur Kosakiewicz.Elewacja będzie miała kolor jasny z elementami limonki plus część ciemno antracytowy takich podobnych do tych, jakie zostały zaprezentowane na hali sportowej. Od strony boiska sportowego zostanie wyburzony garaż i w tym miejscu, koło tego pięknego dębu, powstanie miejsce, gdzie będziemy mogli się umówić, spotkać… Hol naszego kina nie jest zbyt duży, nie byliśmy w stanie go rozbudować, wiadomo że jak umawiamy się z przyjaciółmi gdzieś do kina, nie każdy przychodzi o tej samej godzinie, warto gdzieś przysiąść, odpocząć, tak jak państwo widzicie ta część zostanie wydzielona. Nie ma tutaj w żaden sposób kolizji z dojazdem do budynków Polonii. Wykonane zostaną nowe ergonomiczne schody, z dwóch stron budynku wykonana zostanie termomodernizacja, doszczelniona zostanie połać dachowa plus na dachu powstanie taka maskownica, która ma troszeczkę zasłonić te ogromne centrale wentylacyjne, które tam się znajdują.

Ad. 5. Kępińska Karta Seniora

19 października Rada Miejska jednogłośnie podjęła uchwałę o ustanowieniu Kępińskiej Karty Seniora, chcemy by program ruszył o od 1 stycznia 2018 roku. Jeszcze wojewoda ma czas na zaopiniowanie uchwały. W międzyczasie zostało przygotowane pismo do firm, do instytucji, chwielibyśmy ich zachęcić do udziału w partnerstwie. Kępińska Karta Seniora miała swoją premierę na III Balu Seniora. Program powstał z inicjatywy Burmistrza MiG Kępno. Osoby, które ukończyły 60 lat i zamieszkują na terenie MiG Kępno mogą udać się do gminy i złożyć wniosek o wydanie Karty Seniora.

Cel programu: poprawienie jakości życia osób po 60. roku życia; ułatwienie seniorom dostępu do dóbr kultury, sportu i rozrywki; wzmacnianie kondycji finansowej seniorów; kształtowanie pozytywnego wizerunku kępińskich seniorów.

Senior: otrzymuje zniżki, rabaty u miejscowych przedsiębiorców; korzysta z karty za okazaniem dokumentu tożsamości; karta wydawana jest na podstawie wniosku bezpłatnie na czas nieokreślony. Senior traci uprawnienia do korzystania z karty, gdy przestanie być mieszkańcem Gminy Kępno o zaistniałym fakcie zobowiązany jest poinformować gminę i zwrócić kartę.

Partner – partnerem programu może zostać każda osoba fizyczna, prawna lub inny podmiot oferująca na rzecz seniorów: usługi, zniżki, ulgi lub zwolnienia. Przystąpienie partnera do Kępińskiej Karty Seniora następuje na podstawie złożonej deklaracji w Gminie Kępno. Partner po przystąpieniu do programu otrzymuje identyfikator w formie naklejki, umieszcza w widocznym miejscu prowadzenia działalności, informacje na temat udzielanych zniżek i promocji we własnych materiałach promocyjno- reklamowych.

Korzyści wynikające z przystąpienia do programu: bezpłatna; promocja w środowiskach senioralnych; informacja dotycząca zniżek, ulg i zwolnień dostępna na tablicy ogłoszeń w siedzibie urzędu i na stronie Gminy, jak instytucja przyjazna seniorom; wszyscy partnerzy poprzez uczestnictwo w programie mają możliwość zwiększenia swojej rozpoznawalności oraz pozyskania nowej grupy stałych klientów.

Uczestnictwo partnera wygasa po upływie okresu na, który nawiązano partnerstwo; zakończenie działalności przez partnera; nieprzestrzegania przez partnera postanowień programu.

„Właściciel firmy zyskuje nowych klientów, zaś karta to ulga dla portfela seniora”

MaŁa

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kępno. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments