Grunt to wiedzieć, co chce się przekazać – czyli Dzień Języków 2011

W czwartek, 27 października, w Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Kopernika w Wieruszowie odbył się Dzień Języków. Obchody tego święta można już nazwać tradycją.

Tego dnia szkoła zamieniła się w „kulturową gospodę”, dostępną i otwartą dla wszystkich. Uczniowie mogli poznać lub sprawdzić swoją wiedzę na temat kultury innych narodów. Szkolny korytarz aż dudnił od obcojęzycznych pozdrowień i pogaduszek. Dało się słyszeć zarówno niemieckie „Guten Tag!” czy angielskie „Good Morning!” jak i francuskie „Bonjour!”, a nawet przywitanie w języku naszych wschodnich sąsiadów. Każdy licealista miał możliwość skorzystania z przygotowanych na stoiskach atrakcji, takich jak quizy, zagadki, łamańce językowe, testy sprawdzające z wiedzy o kulturze danych narodowości i wiele, wiele innych. Dla smakoszy również przewidziano ciekawe miejsca, a mianowicie kawiarnie, w których można było skosztować specjałów prosto z menu Anglii, Niemiec, Francji czy Rosji. Oprócz tego uczestnicy mogli odwiedzić m.in. salon fryzjerski oraz gabinet lekarski.

Punktem kulminacyjnym Dnia Języków było symboliczne, wspólne zburzenie muru berlińskiego, upamiętniające tym samym wydarzenie z listopada 1989 roku.

Za skorzystanie z atrakcji danego stoiska uczniowie otrzymywali potwierdzenie w postaci podpisu. Jednak nie to było w tym dniu najważniejsze. Ideą imprezy była zabawa językiem, która sprawdziła się w 100 procentach.

Serdeczne podziękowania należą się nauczycielom języków obcych za organizację i nadzór wydarzenia oraz uczniom, którzy potrafili świetnie się bawić, a przy tym poszerzyć swoja wiedzę na temat wymienionych wcześniej krajów.

Mimo, że młodzież posługiwała się językami obcymi, udało jej się porozumieć

w kwestii priorytetowej tego dnia, czyli pełnej zaangażowania zabawy.

Anna Panek

Uczennica klasy Ib

LO w Wieruszowie

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments