Grają o wiedzę

infografika_800x366 Młodzież z powiatu kępińskiego, która zakończyła już poszukiwania lokalnych bohaterów, może teraz w pełni oddać się… grze.

 

 

Edukacyjna potyczka została przygotowana specjalnie z myślą o twórcach pierwszej w Polsce „Cyfrowej Dziecięcej Encyklopedii Wielkopolan”.

Wraz z początkiem wakacji zakończyła się I edycja jednego z największych w Wielkopolsce projektów edukacyjnych. „Cyfrową Dziecięcą Encyklopedię Wielkopolan” tworzyli uczniowie z 226 szkół podstawowych, którzy pracowali nad biogramami zasłużonych mieszkańców ich gmin. W tej niezwykłej publikacji znalazło się ponad 900 osób. Dzieli ich bardzo wiele, ale łączy jedno – ich życie zainspirowało uczniów do podjęcia decyzji o tym, że powinni o nich usłyszeć wszyscy Polacy.

Do końca sierpnia uczestnicy projektu biorą udział w internetowych rozgrywkach, które dają im szansę na zdobycie cennych nagród oraz lepszego poznania Wielkopolski. Pytania do gry edukacyjnej zostały stworzone przez samych uczniów. W puli znajdują się zagadki odnoszące się do ciekawostek regionalnych oraz zadania z zakresu nauk matematyczno-przyrodniczych.

Zasady są proste – wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej punktów. Uczniowie grają w trzyosobowych grupach. Na pierwszym etapie wybierają pytania z zakresu wiedzy regionalnej. Ich poziom jest zróżnicowany – im trudniejsze pytanie, tym więcej punktów przyznawanych jest za prawidłową odpowiedź. Jeżeli co najmniej jeden uczestnik zespołu pomyli się, rozpoczyna się drugi etap gry. Tutaj trzeba już rozwiązać bardziej skomplikowane zadanie. Jeśli uda się to dwóm zawodnikom, następuje przejście do rozgrywki na boisku. Na „murawie” każda poprawna odpowiedź uprawnia uczniów do przesunięcia się o jedno pole w kierunku bramki rywala.

Dlaczego warto zachęcać uczniów do spędzania czasu przed komputerem? Liczne badania wskazują na to, że nauka przez zabawę daje o wiele skuteczniejszej efekty niż „wkuwanie” na pamięć reguł i dat. Młodzież zdobywa nowe wiadomości, ale nie odczuwa przy tym znudzenia i przymusu, który często kojarzony jest z tradycyjnymi metodami nauczania – z ławką, tablicą i sprawdzianem. Ponieważ dzisiejsza młodzież nie wyobraża sobie świata bez smartfonów czy komputerów, postanowiliśmy zaprosić ją na wirtualne spotkanie z nauką i przygodą. Każdy uczeń po zalogowaniu się na platformę może rozpocząć rozgrywkę oraz walczyć o nagrody.

We wrześniu rozpoczyna się kolejna edycja projektu. Podobnie jak w ubiegłym roku szkolnym, uczniowie 226 podstawówek, w tym placówek z Bralina, Grębanina,Kępna, Łęki Opatowskiej,Perzowa,Rychtala i Trzcinicy rozpoczną poszukiwanie zasłużonych mieszkańców swoich gmin. Kogo wybiorą tym razem? Dowiemy się za kilka miesięcy.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kępno. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments