„WYPRAWKA SZKOLNA 2014”

1„WYPRAWKA SZKOLNA 2014”
NACZELNIK WYDZIAŁU OŚWIATY, KULTURY, SPORTU i SPRAW SPOŁECZNYCH
URZĘDU MIEJSKIEGO W WIERUSZOWIE  INFORMUJE:

Na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 lipca 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów dydaktycznych (Dz. U. z 2014 poz. 1024) możliwość skorzystania z pomocy na zakup podręczników w roku szkolnym 2014/2015 mają dzieci i młodzież uczęszczająca do placówek oświatowych na terenie gminy Wieruszów rozpoczynające naukę w:
•    klasach II – III i VI szkoły podstawowej.
•    klasie III szkoły ponadgimnazjalnej, w tym: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego i technikum.
Ponadto, pomocą w zakresie dofinansowania zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym podręczników do kształcenia specjalnego, lub podręczników do kształcenia w zawodach, dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania objęto także uczniów:
• słabowidzących,
• niesłyszących,
• słabosłyszących,
• z niepełnosprawnością ruchową, w tym afazją,
• z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
• z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym,
• z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), uczęszczający w roku szkolnym 2014/2015 do szkół podstawowych – z wyjątkiem klasy I, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, tj. zasadniczych szkół zawodowych, liceów ogólnokształcących, techników lub szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub do ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia – z wyjątkiem klasy I, ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia, ogólnokształcących szkół sztuk pięknych, ogólnokształcących szkół baletowych lub liceów plastycznych.

I.    Kryteria otrzymania pomocy
•    uczeń pochodzi z rodziny spełniającej kryterium dochodowe, o którym mowa
w ustawie o świadczeniach rodzinnych, tj. dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty 539 zł;
•    uczeń pochodzi z rodziny nie spełniającej kryterium dochodowego, ale w rodzinie występują przypadki określone w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362, z późn. zm.), tj.:
•    ubóstwo,
•    sieroctwo,
•    bezdomność,
•    bezrobocie,
•    niepełnosprawność,
•    długotrwała lub ciężka choroba,
•    przemoc w rodzinie,
•    potrzeba ochrony ofiar handlu ludźmi,
•    potrzeba ochrony macierzyństwa lub wielodzietności,
•    bezradność w sprawach opiekuńczo- wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych,
•    brak umiejętności w przystosowaniu do życia młodzieży opuszczającej całodobowe placówki opiekuńczo- wychowawcze,
•    trudności w integracji cudzoziemców, którzy uzyskali w RP status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą,
•    trudności w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu karnego,
•    alkoholizm lub narkomania,
•    zdarzenie losowe i sytuacja kryzysowa,
•    klęska żywiołowa lub ekologiczna.

W przypadku ubiegania się o pomoc ze względu na przypadki określone w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej dla ucznia pochodzącego z rodziny nie spełniającej kryterium dochodowego należy podać uzasadnienie:

•    uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa  w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty dla uczniów słabo widzących, niesłyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej i realizuje w roku szkolnym 2014/2015 obowiązek szkolny lub obowiązek nauki,
Zasady otrzymania dofinansowania:
•    Pomoc udzielana jest na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.
•    Wniosek  składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2014/2015 do dnia 5 września 2014 roku
•    W przypadku uczniów szkół ponadgimnazjanych, których siedziba znajduje się na terenie Gminy Wieruszów wniosek składa się do Burmistrza Wieruszowa do dnia 5 września 2014 roku. .
•    Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o wysokości dochodów z miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku (w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości dochodów za poprzedni rok),
•    w przypadku dochodów opodatkowanych na zasadach określonych w art. 27, 30b, 30c, 30e ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, zaświadczenie z Urzędu Skarbowego albo oświadczenie uwzględniające wysokość dochodu, wysokość składek na ubezpieczenie społeczne odliczanych od dochodu, wysokość należnego podatku, wystawione po dniu 01-01- 2014 r.;
•    oświadczenie członków rodziny o wysokości uzyskanego dochodu w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy, jeżeli członkowie rodziny rozliczają się na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne bądź rozliczają się na podstawie karty podatkowej;
•    zaświadczenia lub oświadczenia o wysokości uzyskanych innych dochodów niepodlegających opodatkowaniu;
•    zaświadczenie właściwego organu gminy, nakaz płatniczy albo oświadczenie o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy;
•    W uzasadnionych przypadkach do wniosku można dołączyć – zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów – oświadczenie o wysokości dochodów.
•    W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina korzysta ze  świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego, można przedłożyć – zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów- zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego.
•     W przypadku ubiegania się o pomoc dla uczniów niepełnosprawnych należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez publiczną poradnię psychologiczno – pedagogiczną.
•    W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, pochodzącego z rodziny, gdzie dochód przekracza 539 zł. do wniosku zamiast zaświadczenia o dochodach należy dołączyć uzasadnienie.

Rodzice uczniów uczęszczających do szkół podstawowych i gimnazjów na terenie Gminy Wieruszów składają wnioski do dyrektora szkoły w terminie do dnia 5 września 2014 roku.  

Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych mających swoją siedzibę na terenie Gminy Wieruszów składają wnioski do Burmistrza Wieruszowa w terminie do dnia 5 września 2014 roku.

Zwrot kosztów zakupu podręczników:
•    Dyrektor szkoły sporządza listy uczniów, którzy otrzymali dofinansowanie wg.  przedłożonych dowodów zakupu, którym jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (prawnego opiekuna, rodzica zastępczego) rachunek lub paragon lub oświadczenie o  zakupie podręczników z zawartą informacją, iż opisane wydatki rozliczone zostały tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2014 r. – „Wyprawka Szkolna” i przekazuje listy uczniów do Wydziału Oświaty Kultury, Sportu i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Wieruszowie.
•    Po otrzymaniu listy uczniów i zakwalifikowaniu ich do programu ‘ Wyprawka szkolna” Gmina Wieruszów przekaże środki na konto danej placówki oświatowej.
•    W wypadku uczniów szkół ponadgimnazjalnych zwrot kosztów zakupu zostanie przekazany bezpośrednio na konta wnioskodawców.
•    W przypadku zakupów indywidualnych dowodem zakupu podręczników jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (prawnego opiekuna, rodzica zastępczego) lub rachunek, paragon. W przypadku złożenia oświadczenia o zakupie podręczników w oświadczeniu należy zaznaczyć, że podręczniki zostały zakupione w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2014 r. – „Wyprawka szkolna”.
•    W przypadku zakupu podręczników dla grupy uczniów koszty zakupu podręczników są zwracane rodzicom uczniów (prawnym opiekunom, rodzicom zastępczym) po przedłożeniu potwierdzenia zakupu zawierającego w szczególności: imię i nazwisko ucznia, klasę, do której uczeń będzie uczęszczał, adres szkoły, wykaz zakupionych podręczników, kwotę zakupu, datę zakupu i  czytelny podpis podmiotu dokonującego zakupu (np. przedstawiciela rady rodziców). Potwierdzenie wystawia podmiot dokonujący zakupu (np. rada rodziców), na podstawie faktury VAT i listy uczniów, dla których zakupiono podręczniki.

Maksymalne wartość dofinansowania może wynieść:
a)    225 złotych dla uczniów klasy II i III szkoły podstawowej
b)    325 złotych dla ucznia klasy VI szkoły podstawowej
c)    325 złotych dla ucznia klasy IV-VI szkoły podstawowej posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
d)    350 złotych dla ucznia gimnazjum posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
e)    390 dla ucznia III klasy zasadniczej szkoły zawodowej , technikum w tym dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
f)    445 złotych dla ucznia klasy III LO w tym dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

Zwrot kosztów zakupu podręczników może nastąpić do wysokości poniesionego kosztu wynikającego z faktury bądź rachunku, lecz w wysokości nie wyższej, niż określone wyżej maksymalne kwoty dofinansowania.
Jednocześnie zwraca się uwagę, iż zgłoszona dodatkowo liczba uczniów spoza kryterium dochodowego, nie może przekroczyć 5% wszystkich uczniów uprawnionych do otrzymania pomocy do zakupu podręczników, z wyłączeniem uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego z niepełnosprawnościami wymienionymi w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników.

WNIOSKI DO POBRANIA W SEKRETARIATACH SZKÓŁ LUB URZĘDZIE MIEJSKIM W WIERUSZOWIE ul. Rynek 1- 7, POKÓJ 69 w godzinach otwarcia Urzędu tj. 7.30 – 15.30 
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 0 62 78 32 629 w godzinach od 7.30 – 15.30

wieruszow.pl

 

Wniosek o przyznanie pomocy w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2014 r.  do Burmistrza .doc

Wniosek o przyznanie pomocy w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2014 r. do Dyrektora szkoły .doc

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments