Kolorowa Lokomotywa w Gminie Łubnice

DSC03169 Dzieci i młodzież z Gminy Łubnice, które uczęszczają na zajęcia kółka teatralnego w tym roku wzięły udział w II edycji „KOLOROWEJ LOKOMOTYWY – poznaj łódzką małą ojczyznę”. Organizatorem tego ekologiczno – artystycznego projektu jest Łódzki Dom Kultury, a adresatami są dzieci z województwa łódzkiego. Poza dziećmi z Gminy Łubnice w projekcie tym bierze udział 41 gmin z całego naszego województwa a wśród nich dzieci z różnych placówek szkolnych i ośrodków kulturalnych.

Założeniem tego projektu, który został dofinansowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi, jest połączenie warsztatów artystycznych z zadaniami ochrony środowiska. W ramach tego projektu Łódzki Dom Kultury zorganizował dla dzieci sześć warsztatów, które bazują na idei recyklingu a przy okazji uczą twórczego i kreatywnego myślenia. Każde takie artystyczne spotkanie, to kolejny wagon tytułowej lokomotywy a jej zwieńczeniem jest udział dzieci z każdej placówki w spektaklu inspirowanym wierszem „Ptasie Radio” Juliana Tuwima – na bazie autorskich scenariuszy napisanych przez opiekunów tych placówek. Dzięki temu, zdobytą na warsztatach wiedzę dzieci będą mogły wykorzystać w praktyce i wziąć udział w konkursach na: wykonany kostium, scenografię ekologiczną i grę aktorską.

Dzieci z kółka teatralnego z Gminy Łubnice wzięły już udział w warsztatach z odzyskiwania i produkcji papieru w Domu Papiernika w Łodzi, na których zobaczyli proces powstawania papieru z surowców wtórnych a istotne jest to, że każde dziecko własnoręcznie taki papier mógł stworzyć. Poza tym, wzięli także udział w warsztatach z tkaniny i koronki w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, gdzie wykonywali drobne przedmioty przy użyciu różnych technik z wykorzystaniem koronek, nici, pasmanterii, które zostały już przeznaczone na wyrzucenie a jednak zostały jeszcze wykorzystane.

Paulina Pawińska – Strzelecka

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments