„…śnią mi się konne zaprzęgi i ludzie, i jedzenie, i hybrydy krajobrazów, i cała reszta” (A.Stasiuk: Jadąc do Babadag).
Długi, słoneczny czerwcowy weekend w Gminie Sokolniki upłynął pod znakiem pięknych rumaków, jeźdźców, bryczek i przede wszystkim dobrej zabawy. A wszystko to za sprawą Powiatowej Parady Zaprzęgów Konnych, która stanowiła uroczyste zakończenie IV Rajdu Konnego po Powiecie Wieruszowskim.
Na kilka godzin Sokolnicki park zamienił się w angielskie Ascot, gdzie rokrocznie przybywają tłumy, aby podziwiać najpiękniejsze konie. W naszych rodzimych Sokolnikach w niedzielne popołudnie zaprezentowało się trzynaście różnorodnych zaprzęgów konnych, które ciągnięte były przez konie wszelkiej maści i ras. Wszystkie zaprzęgi doskonale się prezentowały, a przybyli na paradę widzowie mogli nie tylko podziwiać konie, powożących, ale także skorzystać z możliwości przejażdżki wybranym zaprzęgiem. Powiatowa Parada Zaprzęgów Konnych ma charakter konkursu, w którym głównym jurorem jest publiczność.
Trudno jednak było wybrać zwycięzcę, bo jak w słynnym tekście Wiesława Dymnego: „ jeden koń czarny jest tak jak murzyn, Tak jak aksamit jak góra duży, Drugi koń biały jest tak jak mleko, Jak śnieg ten koń biega tak lekko, A trzeci koń to koń ze stal, Chrapy chrapliwe oko się pali, A czwarty koń to koń czerwony…” i wszystkie bez wyjątku wzbudzały podziw publiczności. Biorące udział w paradzie zaprzęgi zostały uhonorowane dyplomami i drobnymi upominkami, a trzy spośród nich otrzymały wyróżnienia. Dyplomy trafiły również do rąk jeźdźców biorących udział w rajdzie konnym. Jednak najważniejsza w tym dniu była fantastyczna zabawa, uśmiech i spotkania ze znajomymi.
Głównymi organizatorami Powiatowej Parady Zaprzęgów Konnych byli: Starostwo Powiatowe w Wieruszowie, Gmina Sokolniki i Łódzki Oddział Polskiego Związku Hodowców Koni. Podziękowania należą się Panu Dominikowi Krawczykowi za bezpłatne wypożyczenie sprzętu nagłaśniającego, Panu Jakubowi Musiale za oprawę muzyczną i firmie „Linda – catering” za przygotowanie i obsługę gastronomiczną. Podziękowania należą się również wszystkim osobom zaangażowanym w przygotowanie tej wyjątkowej imprezy, która miejmy nadzieję już na stałe została wpisana w lokalny kalendarz wydarzeń.