II Gminny Konkurs Plastyczny dla uczniów klas I

P1130368 (Copy)W minioną środę pierwszoklasiści szkół podstawowych Gminy Wieruszów spotkali się w Pieczyskach, aby zaprezentować umiejętności plastyczne. Wszystkie szkoły przyjęły zaproszenie do udziału w II Gminnym Konkursie Plastycznym dla uczniów klas I. W ubiegłym roku twórczość J. Tuwima była tematem prac plastycznych. Tegoroczny konkurs odbył się pod hasłem „Najpiękniejsze wiersze Jana Brzechwy w oczach pierwszaka”. Ze względu na duże zainteresowanie i 20 osobową grupę zawodników konkurs odbył się w sali OSP w Pieczyskach.
Celami konkursu było: zachęcenie do czytania utworów Jana Brzechwy, kształtowanie wrażliwości odbioru utworów literackich, rozbudzenie twórczej inwencji dziecka i kreatywności oraz rozwijanie indywidualnych zdolności plastycznych.

Uczniowie mieli w czasie 90 min wykonać dowolną techniką plastyczną interpretację wybranego przez siebie wiersza Brzechwy. Powołana komisja oceniała prace w 4 następujących kryteriach: interpretacja tematu, oryginalność, pomysłowość i estetyka. W oczekiwaniu na werdykt jury uczniowie wykazali się znajomością utworów Brzechwy.

Wyniki konkursu:

I miejsce otrzymała Aleksandra Walorczyk z Zespołu Szkół nr 2 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Wieruszowie za interpretację wiersza „Kaczka Dziwaczka”,

II miejsce Hanna Znamirowska ze Szkoły Podstawowej w Pieczyskach za „Psie smutki”,

III miejsce Aleksandra Wiśniewska z Zespołu Szkół nr 2 w Wieruszowie za interpretację wiersza „Ślimak”,

IV miejsce Charli Brown z Zespołu Szkół nr 2 w Wieruszowie,

V miejsce Zuzanna Kukuła ze Szkoły Podstawowej w Teklinowie.

Uroczystego wręczenia nagród i dyplomów dokonał w imieniu Burmistrza Wieruszowa naczelnik Wydziału Oświaty pan Waldemar Urbaniak razem z dyrektorem szkoły Magdaleną Gabas. Pomysłodawczynią i koordynatorem konkursu jest mgr Aneta Kos.

Dziękujemy Radzie Rodziców i Zarządowi OSP w Pieczyskach za pomoc w organizacji konkursu.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pieczyska. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments