3 spojrzenia na szkołę. Pedagodzy, samorządowcy i rodzice o zmianach w polskiej edukacji

raportRaport Krajowej Sieci Konsultacyjnej Liderów prezentuje nastroje Polski lokalnej związane z funkcjonowaniem szkół i idącą za nimi argumentację w sprawach takich jak: rezygnacja z egzaminu szóstoklasisty, godziny karciane nauczycieli, zwiększenie uprawnień kuratorów, więcej historii w szkołach etc.

 

Czy głosy pedagogów, samorządu i rodziców należy traktować równoważnie? Czy perspektywy tych trzech stron stoją ze sobą w konflikcie? Kto zyska, a kto straci na reformie edukacji?
– Raport pokazuje, jak różne są spojrzenia na szkołę. Wszystkie propozycje reformy jednoznacznie określić jako złe lub dobre potrafią tylko rodzice uczniów, opierając swoje sądy na własnych doświadczeniach.

Takiej łatwości osądu nie mają samorządowcy, oni patrzą z punktu widzenia zarządcy. Ciekawe są także czasem przeczące sobie argumenty nauczycieli, to nie jest jednorodne środowisko – mówi Aleksandra Daszkowska-Kamińska, autorka badania przeprowadzonego przez Szkołę Liderów w ramach KSKL.

Raport: 3 spojrzenia na szkołę – czytaj raport tutaj

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Z kraju. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments