Uczniowie z Mroczenia z kolejną wizytą w Ihlow

W dniach od 28 maja do 2 czerwca 2017r. 10-osobowa grupa uczniów z Gimnazjum im. Jana Pawła II w Mroczeniu przebywała z wizytą w szkole Hermann-Tempel-Gesamtschule w gminie Ihlow w Niemczech.

 

Było to już 16 spotkanie młodzieży polskiej i niemieckiej w ramach współpracy między szkołami prowadzonej od 2000r. Wymiana młodzieży dofinansowana była ze środków Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży.

Na czas w/w wizyty niemieccy gospodarze przygotowali dla nas mnóstwo atrakcji, m.in. dwudniowy pobyt w Hamburgu, gdzie młodzież zwiedziła Miniaturową Krainę Cudów (Miniatur Wunderland), odbyła rejs promem oraz wzięła udział w grze miejskiej „Stadtrallye”. Ponadto nasi uczniowie zwiedzili park archeologiczny „Klasztor Ihlow”, uczestniczyli w zajęciach lekcyjnych wraz ze swoimi niemieckimi partnerami i wspólnie przygotowywali pizzę w kuchni szkolnej.

Podczas pobytu w Ihlow nasi uczniowie mieszkali u rodzin niemieckich, dzięki czemu mogli poznać życie swoich niemieckich kolegów i kształcić umiejętność posługiwania się językiem niemieckim lub angielskim w codziennych sytuacjach. Była to też doskonała okazja do popołudniowych spotkań integracyjnych całej grupy takich jak wspólne ogniska, wycieczki rowerowe, wyjazdy na basen, itp.

W trakcie wymiany uczniowie z obu szkół wspólnie realizowali projekt: „Życie w mieście i na wsi”, którego podsumowanie odbyło się w ostatnim dniu pobytu w partnerskiej szkole. Podczas oficjalnego pożegnania oraz podsumowania całej wizyty towarzyszyli nam: dyrektor szkoły HTG Günter Tautz burmistrz Gminy Ihlow Johann Börgmann i przedstawiciel Urzędu Gminy Wilfried Hagen.

Opiekę nad młodzieżą w trakcie wymiany sprawowali: Renate Rosendahl i Martin Sopko ze strony niemieckiej oraz Joanna Wieloch i Joanna Rachel ze strony polskiej. Koordynatorem wymiany młodzieży w Gimnazjum w Mroczeniu jest Kinga Maciejewska.

opr. Joanna Wieloch

Ten wpis został opublikowany w kategorii Europa, Mroczeń. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments