Z wycieczką nad polskie morze

Wyruszyliśmy wczesnym majowym rankiem z panią Aldoną Dymacz -Wróbel, z panem Marianem Szkopkiem oraz z panem Michałem Gasztychem. Podekscytowani wsiadaliśmy do autokaru. Długą i nieco męczącą podróż wynagrodził nam widok spienionych fal Bałtyku na plaży w Ustce. Następne dni pobytu upłynęły nam na poznawaniu okolicznych atrakcji.
I tak: Nazajutrz zwiedziliśmy w Darłowie Zamek Książąt Pomorskich, rynek oraz kościół Mariacki z XIV wieku. Ciekawostką był rozsuwany most w Darłówku, a wielką frajdą przejazd ciuchcią po Ustce, gdzie mieliśmy swoją bazę. Trzeci dzień spędziliśmy na historycznym Westerplatte i uroczej Gdańskiej Starówce. Z kolei czwartego dnia oglądaliśmy eksponaty Muzeum Przyrodniczego w Smołdzinie, a także archiwalia oraz wytwory sztuki ludowej w Muzeum Wsi Słowińskiej w Klukach. Odbyliśmy też spacer po ruchomych wydmach Słowińskiego Parku Narodowego. Dodatkowo, ostatniego piątego już dnia, w drodze powrotnej do Wieruszowa zajrzeliśmy do Lichenia – największego obiektu sakralnego w Polsce.
Mimo kaprysów pogody wycieczka się udała i wszystkim dopisywał dobry humor. Nie było czasu na nudę, gdyż każdą wolną chwilę wypełniały wspólne gry i zabawy.

Zofia Włochyńska
Szkoła Podstawowa nr 1
im. Janusza Korczaka
w Wieruszowie

Zdjęcia: Aldona Dymacz-Wróbel

Ten wpis został opublikowany w kategorii Wieruszów. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.