Śladami Ojca Mateusza po Sandomierzu

Wycieczka Śladami Ojca Mateusza do Sandomierza

W sobotni poranek 12 sierpnia 2017 r. udaliśmy się w podróż do Sandomierza pod opieką ks. kan Jana Bednarka, kapelana sióstr Antoninek z Mirkowa.

Po Sandomierzu oprowadzała nas pani Anna Drozd – przewodnik z miejscowego Koła PTTK.

Na początku pobytu na sandomierskiej ziemi byliśmy na Bulwaru im. Marszałka Józefa Piłsudskiego i przepłynęliśmy statkiem po Wiśle.

Zwiedziliśmy rynek sandomierski oraz pozostałe miejsca. Przeszliśmy ulicami Żydowską, Oleśnicką oraz Bartolona.

Uczestniczyliśmy mszy św. w kościele Ducha Świętego, którą przewodniczył nasz opiekun ks. kan Jan Bednarek. W tym kościele bocznej kaplicy znajduje się łaskami słynąca figurka Jezusa Frasobliwego.

Przeszliśmy śladami Ojca Mateusza, po których kroczył serialowy ksiądz. Oglądaliśmy także: ucho igielne – brama dominikańska, pałac biskupów sandomierskich, Dom Długosza, Collegium Gostomianum, bazylikę katedralną, Ratusz, stare kamienice, Synagogę, panoramę Sandomierza na tarasie widokowym Bramy Opatowskiej. Mieliśmy okazję zwiedzić Świat Ojca Mateusza – wystawę jedną taką ekspozycję figur serialowych bohaterów w otoczeniu scenografii przeniesionej wprost do jednej z najpiękniejszych kamienic w sercu sandomierskiego rynku. W drodze powrotnej wstąpiliśmy na Jasną Górę, by uczestniczyć w Apelu Jasnogórskim i pokłonić się Królowej Polski.

Piotr Kołodziejczyk
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.