Nauka i zabawa w Kłodzku i Złotym Stoku

Dnia 28-29 maja 2018 roku uczniowie klas V i VI Szkoły Podstawowej nr2 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Wieruszowie wraz z opiekunami mgr Teresą Trzeciak, mgr Katarzyną Wyrwas, mgr Natalią Stańczak i mgr Marcinem Sobczakiem, uczestniczyli w dwudniowej wycieczce do Kłodzka i Złotego Stoku.

Pierwszego dnia wycieczki zwiedziliśmy skalny rezerwat Błędne Skały, gdzie aż dech zapierały przepiękne widoki. Następnie udaliśmy się do Kłodzka aby zwiedzić zabytki tj. rynek z ratuszem, Kolumna Maryjna most gotycki, kościół Matki Boskiej Bolesnej i klasztor Franciszkanów. Największe wrażenie zrobiła na uczniach Twierdza Kłodzka – system dobrze zachowanych fortyfikacji, pełniących funkcję obronną dla miasta na przestrzeni kilku wieków.

Noc spędziliśmy w pensjonacie w Zieleńcu, gdzie z okien podziwialiśmy przepiękne górskie widoki. Drugiego dnia wcześnie rano po pysznym śniadaniu, pojechaliśmy do Wambierzyc, gdzie zwiedziliśmy Bazylikę Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny Królowej Rodzin. Następnie pojechaliśmy do Kopalni Złota w Złotym Stoku. W podziemiach kopalni zwiedziliśmy: „Sztolnie Gertruda”, „ Chodnik Śmierci” w którym, spotkaliśmy bardzo wesołego Gnoma, podziwialiśmy również jedyny w Polsce podziemny wodospad w „Sztolni Czarnej”. Wielkim przeżyciem było płukanie złota, poszukiwanie diamentów i zabawa na średniowiecznym placu zabaw.

Ciekawe i bardzo pouczające okazało się również spotkanie z katem. Najwięcej przeżyć dostarczyło uczniom zwiedzanie Średniowiecznej Osady Górniczej. Uczniowie tam sami uruchomili 15- metrowy kierat i 3 tonowe koło deptakowe. W czasie wycieczki była piękna pogoda, wspaniała atmosfera bo wszystkim dopisywały humory.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Wieruszów. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.