Z książką w świat przygody, wartości i wiedzy

2 sierpnia br. w Gminnej Bibliotece Publicznej rozpoczęła się realizacja wakacyjnego bloku zajęć kulturalno-edukacyjnych dla dzieci w ramach projektu „Z książką w świat przygody, wartości i wiedzy”. Podczas warsztatów dzieci wysłuchują opowiadania, na podstawie którego przeprowadzany jest quiz literacki z nagrodami książkowymi. Następnym punktem spotkania są zajęcia manualne z wykorzystaniem różnych technik plastycznych.

Podczas warsztatów w dniu 2 sierpnia br. uczestników zajęć odwiedziła sekretarz Gminy Trzcinica – Renata Ciemny, która przeczytała dzieciom opowiadanie pt. „O Smoku Wawelskim i szewcu Skubie” ze zbioru „Księga bajek polskich. Mali czytelnicy uważnie wsłuchali się w treść bajki, tak więc quiz literacki przebiegł bardzo sprawnie. Te dzieci, które znały poprawne odpowiedzi i jako pierwsze się zgłosiły, otrzymały nagrody książkowe. Następnie wszyscy uczestnicy pożegnali panią sekretarz oklaskami i podziękowali jej kwiatkiem. W następnej części spotkania dzieci stanęły przed niezwykle ciekawym zadaniem.

Za pomocą tekturowych rolek oraz papieru kolorowego wykonywały zamki i warownie, a następnie z kolorowych kółeczek tworzyły smoki strzegące tych budowli. Wszystkie prace można obejrzeć na wystawie w Gminnej Bibliotece Publicznej. Na dzieci czekały także słodkości: cukierki oraz lizaki. Podczas zajęć dyrektor biblioteki Renata Gość wraz z sekretarz gminy Renatą Ciemny, wręczyły dyplom dla Najlepszego czytelnika Miesiąca. W lipcu najwięcej książek z księgozbioru biblioteki wypożyczyła Natalka Nawrocka, która odebrała swój dyplom oraz nagrodę.

Warsztaty są przygotowywane oraz przeprowadzane przez dyrektor biblioteki Renatę Gość oraz bibliotekarza Agnieszkę Kałkę.

Zadanie jest realizowane w ramach programu: „Partnerstwo dla książki” i zostało dofinansowane ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Trzcinica. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments