Wycieczka uczniów ZSCKR do Załęczańskiego Parku Narodowego

Wycieczka młodzieży ZSCKR z Lututowa do Załęczańskiego Parku Krajobrazowego pod hasłem „Województwo Łódzkie Ogrodem Polski”.

Z inicjatywy Marszałka Województwa Łódzkiego Grzegorza Schreibera realizowany jest projekt „Województwo Łódzkie Ogrodem Polski”. Projekt ten to szereg działań mających na celu poprawę jakości życia mieszkańców województwa łódzkiego, ich edukację i rozwój regionu. Skutkiem tych działań będzie zazielenienie województwa, poprawa estetyki przestrzeni publicznej, bezpieczeństwa środowiskowego miast oraz wsi. Przyczyni się to również do rozwoju turystycznego regionu.

Jednym z kluczowych działań projektu jest organizacja wycieczek po terenie województwa dla uczniów szkół ponadpodstawowych.
W związku z powyższym dnia 06.10.2022 r. uczniowie technikum ZSCKR w Lututowie, głównie w zawodzie technik architektury krajobrazu, pod opieką dyrektora szkoły Roberta Majchrowicza oraz nauczycielek Agnieszki Zgórskiej i Aleksandry Zadka, wzięli udział w bezpłatnej wycieczce do Załęczańskiego Parku Krajobrazowego.

W programie wycieczki był spacer po parku krajobrazowym, zaczęliśmy go w Lisowicach, gdzie udaliśmy się na most, pod którym płynie rzeka Warta. Na lewym zboczu doliny Warty, kilka metrów nad korytem rzeki, na wschód od mostu i zabudowań Lisowic znajduje się Kamieniołom Lisowice Wschód, gdzie mogliśmy podziwiać kamieniołom wapieni z odsłoniętym przekrojem geologicznym z widocznymi skamieniałościami zwierząt morskich: jeżowców, gąbek, małży i amonitów z okresu górnej kredy oraz pasiastymi krzemieniami oraz widocznymi zjawiskami krasowymi. Obszar Załęczańskiego Parku Krajobrazowego obfituje również w źródła, które oglądaliśmy podczas spaceru w Lisowicach.

Zwiedziliśmy również Rezerwat Węży, w którym węży nie znaleźliśmy, ale za to znaleźliśmy piękne grzyby, których było naprawdę bardzo dużo. Miejscowość Węże leży u stóp kamiennego ostańca jurajskiego – Góry Zelce (230 m n.p.m.), na którą się udaliśmy w następnej kolejności, by chwilę odpocząć, posilić się przygotowanym przez biuro podróży pysznym prowiantem oraz nacieszyć się przepięknym krajobrazem Jury Polskiej. Po drodze mijaliśmy symboliczną mogiłę ułana II Wojny Światowej Łucjana Pucyka, następnie minęliśmy Jaskinię Stalagmitową, Jaskinię Za Kratą, Jaskinię Draba, Jaskinię Małą oraz Jaskinię Zanokcica.

Ostatnią na naszej drodze była Jaskinia Samsonowicza.
Naszą ścieżkę dydaktyczną zakończyliśmy odpoczynkiem nad brzegiem rzeki Warta, gdzie mogliśmy jeszcze przez chwilę pooddychać świeżym powietrzem i dopytać naszego wspaniałego przewodnika o interesujące nas zagadnienia i ciekawe miejsca, które moglibyśmy jeszcze w przyszłości zwiedzić w Załęczańskim Parku Krajobrazowym. Miejsca i krajobraz, który zobaczyliśmy zrobił na nas ogromne wrażenie i na pewno chcielibyśmy tu jeszcze wrócić…
Agnieszka Zgórska

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.