„Kreatywne warsztaty edukacyjne”

Gminna Biblioteka Publiczna w Trzcinicy rozpoczęła realizację warsztatów dla dzieci w ramach projektu „Kreatywne warsztaty edukacyjne”. Projekt jest dofinansowany z darowizny otrzymanej od Fundacji PKO Banku Polskiego.

18 kwietnia 2024 r. w Gminnej Bibliotece Publicznej w Trzcinicy odbyły się pierwsze spotkanie dla dzieci z terenu Gminy Trzcinica w ramach projektu pn. „Kreatywne warsztaty edukacyjne”. W pierwszej części zajęć ekologicznych uczestnicy wysłuchali opowiadania pt. „Największy artysta” autorstwa T. Wolfa z książki „Leśnu ludek i skrzaty”. Główny bohater opowieści skrzat Bławatek zabrał dzieci w świat leśnej flory i fauny. Zabawna i pouczająca historia przybliżyła również małym czytelnikom czego nie wolno nie robić w lesie i dlaczego warto rozwijać swoje zamiłowania artystyczne. Następnie przyszedł czas na quiz literacki, w którym dzieci z łatwością odpowiadały na pytania. Laureaci otrzymali z rąk dyrektor książnicy Renaty Gość nagrody – zestawy plastyczne i długopisy.

Po przeprowadzonym konkursie uczestnicy przystąpili do części artystycznej spotkania, podczas której tworzyli prace przedstawiające wesołe Ekoludki. Swoje działa wykonywali za pomocą różnych technik plastycznych: wycinali, przyklejali materiały dekoracyjne, dekorowali, malowali, wiązali sznureczkami a nawet formowali szary papier. Na zakończenie przyklejali kolorowe pomponiki i bibułe, którymi udekorowali swoje prace. Podczas tych aktywności dzieci usprawniały motorykę małą oraz rozwijały wyobraźnię. Ostatnich punktem spotkania było wspólne zdjęcie.

Na zakończenie wszyscy otrzymali również wafelki w nagrodę za zaangażowanie i aktywność podczas zajęć. Warsztaty dla dzieci zostały przygotowane i przeprowadzone przez dyrektor trzcinickiej książnicy Renatę Gość i starszego bibliotekarza Marię Tomalik. Prace dzieci można podziwiać na wystawie w hallu biblioteki.

 

 

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments