Decoupage na szkatułce – dzieje się w bibliotece…

16 czerwca 2021 r. w Gminnej Bibliotece Publicznej w Łęce Opatowskiej z siedzibą w Opatowie odbyły się zajęcia „Decaupage na szkatułce” organizowane w ramach zadania „Dzieje się w bibliotece – zajęcia edukacyjne i artystyczne dla dzieci i młodzieży z elementami biblioterapii”.

Projekt został dofinansowany z programu Partnerstwo dla książki ze środków finansowych Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Uczestnikami zajęć były dzieci i młodzież, dla których przygotowano zabawy aktywizujące z elementami biblioterapii, głośne czytanie oraz część kreatywno-warsztatową polegającą na ozdobieniu drewnianej szkatułki metodą decoupage. Dodatkowo, jak na każdym warsztacie z cyklu „Dzieje się w bibliotece…”, każdy uczestnik wykonał własną, trwałą grafikę na koszulce.

Dzieci bardzo chętnie wzięły udział w zajęciach i przystąpiły do pracy wykonując zdobienia na drewnianym pudełku metodą decoupage. Do ozdobienia przedmiotów potrzebowali pędzli, farb akrylowych, kleju z lakierem oraz serwetek i papierów ryżowych z ozdobnymi motywami. Tylko od nich zależało, jaki ostatecznie wygląd będzie miała ich szkatułka. Wszyscy bardzo przyłożyli się do zadania i wykonane przez dzieci pudełka wyglądały jak małe dzieła sztuki.

Własnoręcznie przygotowaną ozdobę uczestnicy zajęć zabrali ze sobą do domu. Szkatułki będą niepowtarzalną pamiątką bądź prezentem na różne okazje.
W przerwie między malowaniem i klejeniem dzieci wysłuchały hiszpańskiego podania ludowego pt. „Drewniany talerz”.

Tekst pokazuje jak bardzo ważną wartością w życiu człowieka jest szacunek. W trakcie zajęć bibliotecznych uczestnicy mogli porozmawiać o tym, co to jest szacunek, przypomnieli sobie zwroty grzecznościowe i sposoby okazywania szacunku sobie oraz drugiemu człowiekowi.

Gabriela Brzezińska
Dyrektor GBP w Łęce Opatowskiej z/s w Opatowie

 

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments