Warsztaty czytelniczo-plastyczne połączone z promocją zakładek do książek „Literackie teatrałki dla dzieci”

31 sierpnia br. w ostatni dzień wakacji, Gminna Biblioteka Publiczna w Trzcinicy zorganizowała warsztaty czytelniczo-plastyczne dla dzieci połączone z promocją zakładek  do książek.

 

Spotkanie zostało zainspirowane książką autorstwa Lai Aguilar pt. „Wolfgang (Niezwyczajny)”, którą biblioteka otrzymała w ramach udziału konkursie „Książki do zadań specjalnych” współorganizowanym przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Wydawnictwo Widnokrąg.

Zajęcia rozpoczęły się od wysłuchania przez dzieci fragmentu książki autorstwa Lai Aguilar pt. „Wolfgang (Niezwyczajny)”, której głównym bohaterem jest chłopiec w spektrum autyzmu. Następnie uczestnicy wzięli udział w quizie literackim ze znajomości zaprezentowanego im utworu. Zwycięzcy konkursu, którzy udzielili prawidłowych odpowiedzi, z rąk dyrektor biblioteki Renaty Gość otrzymali atrakcyjne nagrody – zestawy plastyczne. Następnie dzieci zainspirowane niezwykłą historią literackiego bohatera  zabrały się do wykonania pracy manualnej. Na przygotowanych wcześniej brystolach, ochoczo odrysowywały swoje dłonie oraz pięknie ozdabiały wycięte szkice. Dzięki indywidualnej pracy oraz zaangażowaniu całej grupy powstało niezwykle oryginalne drzewo z dziecięcych rączek, które można oglądać na wystawie w siedzibie biblioteki. Na zakończenie spotkania dyrektor książnicy Renata Gość rozdała dzieciom zakładki  do książek będących pokłosiem realizowanego przez trzcinicką książnicę projektu „Literackie teatrałki  dla dzieci” w ramach Programu ,,Partnerstwo dla książki” dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Warsztaty zostały przygotowywane oraz przeprowadzone na podstawie autorskiego scenariusza przez dyrektor biblioteki Renatę Gość oraz pracownika Marię Tomalik.

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments